GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUNU TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:26
Tarih:30.11.2011

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Burada Teşkilat Yasası'nı görüşmeye devam ediyoruz ama Teşkilat Yasası'nı da dün akşamki gibi, paralı askerlik veya zenginlerin askerlik yasası gibi hızlı bir şekilde görüşüyoruz. Bunun sakıncalarını da gelecekteki birkaç gün veya birkaç ay içerisinde tek tek görmeye başlayacağız. Umarım yine zenginlerin bir yasası olan, şikecilerin yasası olan yasayı görüştüğümüz gibi, sizin daha önce kabul ettiğiniz şekilde, yedi ay sonra bu yasada da bir değişiklik yapmak için tekrar Meclisi çalıştırmayız. Umarım bunların önüne geçmiş oluruz diye düşünüyorum.

Şimdi, güvenlik hizmetleriyle ilgili konuşma aldım ve öneri vermek istiyorum ama önce bir tanımlayalım: "Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütün bina, tesis, eklenti ve arazilerinde kolluk ve yönetim hizmetleri TBMM Başkanlığı eliyle düzenlenir ve yürütülür. Emniyet ve diğer kolluk hizmetleri için yeteri kadar kuvvet İçişleri Bakanlığı TBMM Başkanlığına tahsis edilir." diye maddede değinilmektedir. 

Bütün buradaki muhafız ve tören taburundaki görevler de buradaki güvenlik birimlerine devredilmiş bulunuyor. Buraya kadar bir sıkıntı yok ancak 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 375 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin geçici 14'üncü maddesinde düzenleme yapılmış "Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine ait kadro veya pozisyonlarda bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte istihdam edilen personelin mali ve sosyal hakları hakkında bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerinin, geçici 10 uncu madde hükümleri dikkate alınmak suretiyle anılan kurumlarda istihdam edildikleri sürece uygulanmasına devam olunur." denilmekte.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanunu Teklifi'nin "Değiştirilen hükümler" başlıklı 41'inci maddesinin 7'nci fıkrası (d) bendi ile geçici 14'üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan "personelin" ibaresinden sonra gelmek üzere "İçişleri Bakanlığınca tahsis edilen polis kuvvetlerine mensup personel ile mevzuat uyarınca görevlendirilmiş personel dâhil" ibaresi eklenerek mevcut personelin mali ve sosyal hakları korunmakta, kanunun yasalaşması hâlinde yeni atanacak personel bu mali ve sosyal haklardan yararlanamayacaktır. Yani kısaca özetlersek yapılmak isteneni; sabahları geliyoruz, soğuk Ankara günlerinde bizi kapıda karşılayan polislerimiz veya Meclis meydanında karşılayan polislerimiz veya bankolarda karşılayan polislerimiz eğer şu anda görevlerini devam ettiriyorlarsa bundan sonraki sosyal haklardan ve mali haklardan yararlanabilecekler ama Meclis kadrosundaki bu kuvvetlere yeni katılacak polis arkadaşlarımız bu görevlerini yaparken aynı görevi yapan 2 kişiden biri sosyal ve mali haklardan istifade ederken diğerleri bu sosyal ve mali haklardan istifade edemeyecektir yani Anayasa'nın 10'uncu maddesi olan eşitlik ilkesine de aykırıdır yani İntibak Yasası diye bağırdığımız bu Meclisteki emeklilerin problemi gibi yeni bir problem yaratılmaktadır. Aynı görevi yapan, aynı iki kapıda dikilen biri eski biri yeni polis arkadaş aynı sosyal haklardan ve özlük haklarından yararlanamayacaktır. Bu, tamamen yanlıştır. Bizim önerimiz aynı görevi yapanlar arasındaki farkın olmaması için bu önergemizin kabul edilmesi doğrultusunda görüş bildirmenizdir. Bu maddenin bir ayağı aksaktır, topaldır. Bunu da sizlerle birlikte, hep beraber bu arkadaşlarımız için düzeltmeyi öneriyoruz size.

Teşekkür ediyorum,  sağ olun. (CHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Akar. Kocaeli'nin farkını gösterdiniz, zamanı da çok iyi kullanarak, çok teşekkür ederim. (CHP sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)