| Konu: | TÜRKİYE DEMİRYOLU ULAŞTIRMASININ SERBESTLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 94 |
| Tarih: | 18.04.2013 |
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Balıkesir) - Sayın Başkan, Sayın Bakan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Sayın Bakan "PKK, havlu atmıştır." dediniz, bize göre havlu atan AKP Hükûmetidir. İsrail'in özür dilemesi, böyle tereyağından kıl çeker gibi PKK'nın geriye doğru çekilmesi, ondan sonra ABD'nin birdenbire "Filistin devletini tanımalıdır." demesi? Bu kadar tesadüf normal değildir arkadaşlar.
Biz biliyoruz ki, ABD, Orta Doğu'dan çekilmeden önce bu bölgeyi dizayn etmek istemektedir ve sizler de bu dizaynın bir faktörü ve aktörüsünüz.
M. MÜCAHİT FINDIKLI (Malatya) - Savaşı çıkaran ABD.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Ne dediğiniz belli değildir. Bir yandan "Bizim milliyetçiliğimiz." diyorsunuz, diğer yandan "Her türlü milliyetçiliği ayaklar altına aldım." diyorsunuz. "Açılım" diyorsunuz, şuraya gelip de açılımın ne olduğunu anlatacak bir tek milletvekili yoktur. Ben sataşıyorum size, sataşma olarak kabul edin. Gelsin de birisi anlatsın. (AK PARTİ sıralarından gürültüler)
İSMAİL AYDIN (Bursa) - Anlamadın mı daha?
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Sen gel buraya anlat şimdi, sen gel buraya anlat.
OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Genel Başkan Yardımcından dinle.
BAŞKAN - Lütfen? Lütfen, değerli arkadaşlar?
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Açılımın ne olduğunu biriniz bilmiyorsunuz.
BAŞKAN - Sayın Gümüş, lütfen Meclise hitap edin.
OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Anlamadın galiba, Genel Başkan Yardımcına niye sormuyorsun?
BAŞKAN - Arkadaşlar, müdahale etmeyelim.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Gelin birazdan açılımın ne olduğunu anlatın, bakalım sevgili Başbakanınız size neler yapacak? (AK PARTİ sıralarından gürültüler)
BAŞKAN - Arkadaşlar, lütfen müdahale etmeyelim.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Anlatın, biriniz gelsin?
"Açılım" denilen şeyin her tarafı kapalıdır arkadaşlar. Böyle açılım olmaz, açarak kapatıyorsunuz ve ben size söylüyorum: Amerika Birleşik Devletleri Orta Doğu'dan çekilmeden önce dizayn edecektir. İçerideki büyükşehir yasaları da, içerideki düzenlemeler de daha sonra bu bölgede yapılacak petrol hesaplarıyla ilgilidir. Kuzey Irak'ta, güneydoğudaki meseleler de bunlarla ilgilidir. Hepimiz göreceğiz. Orta Doğu'da büyük bir olay patladığı zaman gelip buraya konuşacağız arkadaşlar, pek yakında paylaşacağız.
ÜLKER CAN (Eskişehir) - Terör bitecek, Türkiye zengin olacak.
HAKAN ÇAVUŞOĞLU (Bursa) - Türkiye'ye güven, ülkene güven artık.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Pek yakında buradaki olayları gözlerinizle göreceksiniz ve sizler dünyadaki bu politikanın birer parçası olacaksınız. (AK PARTİ sıralarından gürültüler)
BAŞKAN - Lütfen, arkadaşlar lütfen?
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Şimdi, konuya başlayalım.
İSMAİL AYDIN (Bursa) - Terörün bitmesinden niye rahatsız oluyorsunuz?
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Rahatsız olmuyorum ki, ne yaptığınızı anlatıyorum; rahatsız olan sensin.
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - İsmail'i çağır, anlatsın.
BAŞKAN - Arkadaşlar lütfen. Lütfen? arkadaşlar dinleyelim.
Buyurun.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Balıkesir) - Demir yollarına geçiyorum, dediğimi dedim ben. Çıkan varsa konuşsun buraya. Sataşma olarak kabul edin.
Demir yolu hizmetlerinin özelleşmesini öngören bir tasarıyı görüşüyoruz. Ülkemizde cumhuriyetin kuruluşuyla birlikte büyük bir önem ve hız kazanmış ancak ne yazık ki 1950'lerle birlikte gelişimi sekteye uğratılmış olan demir yolları bugün yolcu taşımacılığında çok az tercih edilir bir ulaşım alternatifi hâline getirilmiştir. "Getirilmiştir" kelimesini özellikle seçiyorum, zira kara yollarına göre çok daha güvenli ve verimli olan bir taşımacılık alternatifi olarak demir yollarının kullanım oranı bilinçli olarak düşürülmüştür. Cumhuriyetimizin ilk döneminde yolcu taşımacılığında yüzde 50'lerde olan demir yolu kullanma oranı bugün sadece yüzde 2'dir yani Hükûmetinizin yüzde 48'lik bir borcu vardır demir yolunun kullanımıyla ilgili.
Memleketimizde toplu taşıma yıllarca kötülenmiş ve yatırım yapılması gereksiz bir alan olarak ilan edilmiştir. Tabii ki neden, petrole ve dışa bağımlılığın artırılmasıdır. Bugün AKP iktidarının buraya getirdiği tasarı dünyada artan enerji maliyetleri ve ilerleyen teknolojiyle verimli bir taşıma alternatifi olduğu artık inkâr edilmeyen demir yollarının kamucu ve toplumcu yapısını tamamen yok etmeye yöneliktir.
Gerçek şu ki: AKP iktidara geldiği 2002 yılından bu yana devletin malını satmadan çivi çakamamıştır. Yapılan şey var olan çivileri sökmek, sonra da yerlerini değiştirerek yenilerini çakmaktır.
Değerli arkadaşlar, aslında bir yere bir çivi çakmak aynı zamanda yeni yatırımlar için kaynak yaratmaktır. Deprem vergileriyle yol yapılırsa, özelleştirme gelirleriyle köprü yapılırsa, yatırım kaynakları aşırı büyümüş dolaylı vergilere dayandırılırsa yapılanlar çivi çakmak anlamına gelecek midir?
TCDD'de son yıllarda ciddi bir dönüşüm için çalışmalar sürdürüyordu. yabancı şirketlere milyonlarca dolarlarla raporlar yaptırıldı.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Gümüş, süreniz tamam efendim.
HALUK AHMET GÜMÜŞ (Devamla) - Çok teşekkür ediyorum Sayın Başkan. (CHP sıralarından alkışlar)