Konu: | Saadet Partisi Grubu önerisi münasebetiyle |
Yasama Yılı: | 3 |
Birleşim: | 2 |
Tarih: | 02.10.2024 |
DEM PARTİ GRUBU ADINA YILMAZ HUN (Iğdır) - Teşekkürler Sayın Başkan.
Sayın Genel Kurul, eylül ayının başında okulların açılmasıyla birlikte, devlet okullarında temizlik personeli, malzeme eksikliği sebebiyle oluşan hijyen sorunları tüm kamuoyuna yansımıştır. Bazı okullarda veliler, bazı okullarda ise öğretmenler dönüşümlü olarak okulları temizlemek zorunda kalmıştır. Çocuklarımızın eğitim gördüğü alanlarda toz, pislik ve yarı tadilat içerisinde bulunan görüntüler medyaya yansımıştır. Birçok okulda okul yönetimleri, var olan eksikleri gidermek için velilerden malzeme ve temizlik personeli konusunda maddi yardım talep etmiştir. Bağlı bulundukları illerin belediyelerinden temizlik konusunda yardım isteyen okul yönetimleri uyarılmış ve temizlik için belediyelere yapılan başvurular geri çekilmektedir. İktidar ve ona bağlı bürokratlar çocuklarımızın sağlığı söz konusu iken muhalif belediyelerin çalışmalarına engel olmuştur. Tüm bu eksikler ortadayken Millî Eğitim Bakanlığı ne işle meşguldü, doğrusu merak konusu. Mevcut koşullar çocuklarımızın sağlığını olumsuz etkilemektedir. Bakanlığın her okula yeterli sayıda kadrolu personel alması gerekmektedir.
Tabii, Millî Eğitim Bakanlığının yönetememe eksikleri bununla bitmemektedir, birçok okulda öğretmen eksikliğine rağmen yeteri kadar öğretmen ataması da gerçekleşmemektedir. Millî Eğitim Bakanlığı tam beş yüz on iki gündür tek bir öğretmen ataması yapmamıştır. Yirmi yıldan bu yana ilk defa ders zili öğretmen ataması yapılmadan çaldı. EĞİTİM SEN verilerine göre, İstanbul'da 23.747, Urfa'da 11.400, Antep'te 5.422, İzmir'de 5.100 öğretmen açığı bulunmaktadır. 81 ilde neredeyse öğretmen açığı olmayan il yoktur. Öğretmen açığı bu durumda iken Millî Eğitim Bakanlığı asgari ücretin altında, güvencesiz çalıştırdığı ücretli öğretmenlerle ve branş dışı ders vererek sorunu çözmeye çalışmaktadır; birçok ilde bu nedenle eğitim sekteye uğramaktadır. Millî Eğitim Bakanının vadettiği atama sayısı İstanbul'un öğretmen açığını bile kapatmaya yetecek durumda değildir; var olan öğretmen atamalarında ise torpili olanların, muhalif olmayanların atandığı durumlarla karşı karşıya kalınmaktadır. Daha önce mülakatların mülakat gibi yapılacağını söyleyen Bakan Yusuf Tekin âdeta itirafta bulunmuş, mülakatların torpille gerçekleştiğini beyan etmiştir; her seçim döneminde kaldırılacağı vaadinde bulunduğu ama uygulamaktan asla vazgeçmediği mülakat uygulamasına bu dönem de devam etmektedir. Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin mülakatların kendi döneminde liyakat esas alınarak yapılacağını söylemiş ancak mülakat sonuçlarını gösteren sistem açılmış ve burada mülakata giren öğretmene mülakat sonuçlarına göre farklı aralıklarda puanlama yapıldığı görülmüştür.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Hun, lütfen tamamlayın.
YILMAZ HUN (Devamla) - Ayrıca, mayıs ayında sözleşmeli olarak ataması yapılacağı söylenen öğretmenlerin illere göre komisyonların yaptığı değerlendirme puanları göz önüne alındığında komisyonlar arasında yaşanan puanlama farklılıkları mülakat atamalarının adaletli işlemediğini de göstermektedir.
"Mülakat" ya da "sözlü sınav" kayırmacılığın, torpilin ve liyakatsiz işe alımın adıdır diyoruz, Saadet Partisinin araştırma önergesini destekliyoruz. "Ücretli" "sözleşmeli" gibi öğretmen emeğinin sömürüldüğü uygulamalara son verilmelidir. Mülakat kaldırılmalı, liyakatin esas alındığı bir uygulamayla öğretmen ataması yapılması gerekmektedir.
Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (DEM PARTİ sıralarından alkışlar)