Konu: | Türk Sivil Havacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
Yasama Yılı: | 2 |
Birleşim: | 98 |
Tarih: | 03.07.2024 |
ADALET KAYA (Diyarbakır) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; selamlıyorum sizleri.
Görüşmekte olduğumuz kanun teklifinin 7'nci maddesi üzerine söz almış bulunuyorum. Bu vesileyle, hava ve karayolu ulaşımında yaşanan sıkıntılara dikkat çekmek istiyoruz hepimiz çünkü biliyoruz ki devasa sorunlar yaşıyoruz. Özellikle seçim bölgem Diyarbakır başta olmak üzere Van, Ağrı, Mardin, Siirt gibi diğer birçok ilde de uçak sefer sayıları azaltıldı, hatta pek çok destinasyonda uçuşlar tamamen kaldırıldı. Bilet fiyatlarındaki artış TÜİK'in açıkladığı enflasyon oranlarının katbekat üstünde şu anda. Dolayısıyla uçak bileti bulamayan, bulsa bile almaya gücü yetmeyen yurttaşlar neredeyse bir gün süren otobüs yolculukları yapmak zorunda kalıyorlar, bu da hem zaman kaybına hem de maddi kayba yol açıyor. Hasta ve yaşlı yurttaşlar nasıl çıkacaklar bu uzun yolculuklara, bunu soruyoruz. Üstelik, yolculuk sebepleri büyük metropollerdeki hastanelere gitmek veya bölgemiz açısından düşünüldüğünde, sürgünle başka memleketlere gönderilen cezaevindeki yakınlarını ziyaret etmek, mahpus yakınlarını ziyaret etmek oluyor çoğu zaman. Bölgedeki uçak seferlerinin artırılması talebimizi yineliyoruz.
Türk Hava Yollarının yan kuruluşu olan AnadoluJet firması "AJet" olarak isim ve yönetim değişikliğine gitti. O gün bugündür hepimiz pek çok sorun yaşıyoruz; uçak rötarları ve iptalleriyle yolcular mağdur ediliyor. Sosyal medyada sadece "AJet" yazıp aratın, binlerce sorunla karşılaşıyorsunuz; havaalanında sefil oluyor yurttaşlar. Kök hücre nakli için gideceği hastaneye yetişemeyen, işine geç kalan, sınavını kaçıran ya da bir yıl boyunca parasını ödeyerek planladığı, zaten sayılı gün olan tatiline geç kalan yurttaşların isyanını göreceksiniz. Aynı koltuk birden fazla yolcuya satılıyor, hatta onu da bırakın, uçağın içerisinde bir bardak sudan bile para alınıyor, AJetin yeni uygulamasından bahsediyorum.
Başka bir konu: Tabii, AJetle beraber yeni bir Genel Müdür ve tabii, çift maaşlı bir Genel Müdürümüz oldu. "Kerem Sarp bu göreve nasıl geldi ve bu kurumun sistemini nasıl altüst etti?" diye bir bakarsanız... Tabii, öncelikle iyi bir kariyer yapmış kendisi, Pendik İmam Hatip Lisesinden mezun, eniştesi de Nurettin Canikli. AJete Genel Müdür olarak atanmanın yanında Opet Havacılık Yakıtları Anonim Şirketi Yönetim Kurulu üyeliğine de layık görülmüş. Kerem Sarp iktidarın kullandığı dili kullanmaya da oldukça mahir. AJete yönelik tepkilerin çığ gibi büyüdüğü bugünlerde durumu kurtarmak için bir röportaj vermiş ve bu röportajda şunları söylemiş, Anadolu Ajansı'na vermiş röportajı: AJette sürecin başından, kıyafetlerini tasarlayan ve üreten firmalardan rezervasyon sistemlerini kuran şirketlere kadar yerli ve millî sermayeyle çalıştıklarını söylemiş. Tabii, uçuşları iptal olduğu için mağduriyet yaşayan yurttaşlara burada şunu söyleyebiliriz: İçiniz rahat olsun. Yaşadığınız bütün mağduriyetler yerli ve millî olarak düzenleniyor.
Hava yolları böyle. Kara yolları normal mi, hiç sorun yok mu? Var. "Yirmi iki yıldır yol yapmakla övünen, deprem vergilerinin tamamını asfalta ve inşaata gömen iktidar, artan trafik kazalarını nasıl açıklıyor?" diye sormak istiyoruz buradan. 2023 yılında meydana gelen trafik kazası sayısına bakıyoruz, bir önceki yıla göre artış yüzde 6,6. Bu kazaların sonucunda 6.548 kişi yaşamını yitirmiş, 350.855 kişi ise yaralanmış. Bu sonuçlar trafik kazaları sorununa karşı acil ve rasyonel tedbirlerin alınması gerektiğini bize gösteriyor, derhâl bununla ilgili çözüm üretilmek zorunda. Tabii, artık bu kadercilik ve ilahi anlayışın bitmesi gerekiyor. "Rasyonel tedbir almak" derken rasyonel düşünebilen, kendi çıkarı yerine kamu yararını önceleyen, liyakatle göreve getirilen siyasetçiye ve bürokratlara ihtiyacımız olduğu vurgusunu yapmak gerekiyor diyeyim.
Hepinize saygılarımı sunarım. (DEM PARTİ sıralarından alkışlar)