| Konu: | İYİ Parti Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 80 |
| Tarih: | 09.05.2024 |
SAADET PARTİSİ GRUBU ADINA MEHMET KARAMAN (Samsun) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; İYİ Partinin vermiş olduğu Meclis araştırması önergesine binaen söz almış bulunmaktayım.
Bir önceki konuşmamda ne demiştim? Her güne Millî Eğitimin yeni bir uygulamasıyla mı uyanacağız? Bakın, öyle oluyor işte. Her güne yeni bir uygulamayla uyanıyoruz. İşin en manidar tarafı ise önemli meseleler birbirini perdeliyor. Bakınız, eğitim bir devlet politikası olmalıdır ve ciddiyet ister. Müfredat değiştiriliyor ve âdeta alay eder gibi binlerce sayfalık doküman için bir hafta askı süresi veriliyor. Askıda müfredat olmaz, askıda ekmek mi bu? Gerekçesiyse oldukça manidar: "Biz her siyasi partiye ve STK'ye taslağı önceden ulaştırdık." Saadet Partisi olarak, Millî Eğitim Komisyonu üyesi milletvekili olarak ben böyle bir taslak görmedim. Bırakın, taslak görmeyi, Komisyon böyle bir konu üzerinde toplantı bile yapmadı. Hatta Komisyon üyesi olduğum günden bugüne kadar Millî Eğitim Komisyonunun bir defa toplantı yaptığına da şahit olmadım. Bizi mi, yoksa yaptığınız işi mi kale almıyorsunuz, bunu bilmek isteriz.
Bir diğer meseleyse "Alanında uzman ve yetkin kişilerden görüş alarak on yılda hazırladık." deniyor. Kim bu uzmanlar? Danışma kurulunuz kim? Neden bu kişiler halka açıklanmıyor? "On yıllık hazırlık." diyorsunuz, ne zaman ve kim yürüttü bu on yıllık hazırlığı? Belli değil. 2018 yılında "2023 Eğitim Vizyonu" diye müfredatı sizler değiştirdiniz. Tamam, kötü ve aksak giden şeyleri değiştirirsiniz. 2018'de yapılan bu müfredat değişikliğinin çıktıları nerede? Yani ne eksik ve aksaktı uygulamada da bu problemlere yol açtı? Evet, ortada bir çalışma ve emek var; biz neden yaptınız demiyoruz, bu müfredat 20 milyon öğrencimizin tamamının müfredatıysa onların bütün temsilcileri olan bizler de bu sürece dâhil olmalıyız.
Kıymetli milletvekilleri, üzülerek söylüyorum: Müfredatın geneline baktığımızda teorik ve felsefik temelleri eksik, içeriği daralmış ve ne yazık ki çağın ötesine yönelik ufuktan yoksundur. Bunun sebebi de ortak aklın eksikliğidir. Evet, müspet revizyonlar var mı? Var; erdem, değer, eylem çatısı altında "dürüstlük," "vatan sevgisi," "tevazu," "aile bütünlüğü" gibi kavram ve değerlerimizin üzerinde durulması yerinde olmuştur. Ancak bu iktidarın kurduğu kibir ve şaşaa düzeninde ise bunların üzerinde durulması oldukça manidar olmuştur.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Tamamlayın Sayın Karaman.
MEHMET KARAMAN (Devamla) - Kıymetli milletvekilleri, daha iki gün önce bir okul müdürü 17 yaşında bir genç tarafından öldürülmüşken, okullarda şiddet kol gezerken, yüz binlerce genç atama beklerken nasıl bir müfredatla biz bu olumsuzluklara engel olabiliriz diye düşünmeliyiz. Bu gençlere bugüne kadar ne öğrettik ki müdürlerini, öğretmenlerini öldürüyorlar; bunu da incelemek zorundayız. Meseleler ancak ve ancak istişareyle temellendirildiğinde çözülür. Bu da "Dostlar alışverişte görsün." edasıyla bir haftalık askı süresinde yapılamaz.
Kıymetli milletvekilleri, bir eğitim sisteminde asıl unsur öğrencidir yani her şeyimiz 20 milyon öğrencimiz. Öğrencimizin iyi bir insan olarak ahlak ve maneviyatı önceleyerek yetişmesi ve başarıya ulaşması çok daha önemli ve önceliklidir. 85 milyonu ilgilendiren bu değişikliğin TBMM'de görüşülmesinden daha doğal bir şey yoktur. Bu nedenle öneriyi destekliyoruz.
Hepinizi saygıyla selamlıyorum. (Saadet Partisi, CHP ve İYİ Parti sıralarından alkışlar)