| Konu: | İYİ Parti Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 62 |
| Tarih: | 20.02.2024 |
CHP GRUBU ADINA AYLİN YAMAN (Ankara) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Öğretmenler; geleceğimizi şekillendiren, dünyayla rekabet edebilecek bilgi birikiminde iyi insan yetiştirebilen, toplumsal sorunlara demokratik yollardan çözüm üretecek, hoşgörülü insan topluluğunun oluşumunda söz sahibi olan değerlerimizdir. Atanamayan yüz binlerce öğretmenin temel sorunları yanında, değerlerimiz dediğimiz bu meslek grubunun içinden bir grubu özellikle ele almak isterim: Özel eğitim öğretmenleri ve sorunları. Özel eğitim, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere özel olarak yetiştirilmiş personelle düzenlenmiş olan eğitim programları olarak tanımlanmaktadır. Özel eğitimin kendine özgü yönleri olan sabır ve anlayış, psişik dayanıklılık, iş yükünün fazlalığı, sorumluluğun ağırlığı, ailelerin ekstra desteğe ihtiyacının olması, sürekli mesleki gelişim ihtiyacı bu grup öğretmenlerin başlıca yaşadığı zorluklardır. Bu nedenledir ki özel eğitim öğretmenleri daha fazla mesleki tükenmişlik yaşamaktadırlar. Ülkemizde özel gereksinimli çocuklarımızın yüzde 80'i aslında standart eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimiyle ele alınabilecekken, maalesef, bu bilincin yeterli olmaması, öğretmenlerin sayısal olarak azlığı ve planlamanın doğru yapılmaması nedeniyle kaynaştırma eğitimleri yeterli seviyede olmamakta, bu grup öğrencilerimiz çareyi evde ve özel kurumlarda aramaktadır. Bu noktada önemli bir rol üstlenen gölge öğretmenlerin daha fazla desteklenmesi öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, velilerimiz ve de okul yöneticilerimiz açısından değerlidir ve topluma yeni bireyler kazandırmak adına da önemli bir adım olacaktır. Gölge öğretmen kaynaştırma eğitiminin kolaylaştırıcısı ve emniyetidir. Millî Eğitim Bakanlığı yetkilileri atama bekleyen öğretmenlerimizi planlarken mutlaka "gölge öğretmen" kavramını da planlamalı ve bunu velinin bütçesine yüklemeden, kadrolu olarak gerçekleştirmelidir. Bununla beraber, kamuda "ücretli" "sözleşmeli" ve "kadrolu öğretmenlik" gibi iş barışını bozan kavramları bırakarak tüm öğretmenlerimizi kadroya geçirmeli, özlük haklarını yeniden düzenlemelidir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
AYLİN YAMAN (Devamla) - Toparlıyorum.
BAŞKAN - Buyurun.
AYLİN YAMAN (Devamla) - Unutmayalım ki gerek olağan gerekse farklı gelişim gösteren tüm öğrencilerimiz için ve tüm öğretmenlerimiz için öncelik mutlu bir öğrenim dönemidir. Mutlu öğretmen ve mutlu öğrenci mutlu ve başarılı bir toplum demektir.
Hepinizi saygıyla selamlıyorum. (CHP sıralarından alkışlar)