GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2023 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2021 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifinin 4'üncü Tur Görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:6
Birleşim:33
Tarih:09.12.2022

AK PARTİ GRUBU ADINA AHMET ARSLAN (Kars) - Saygıdeğer Başkanım, değerli milletvekili arkadaşlarım; ben de hepinizi en derin saygılarımla selamlarken her 3 Bakanlığımızın da bütçelerinin hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.

Değerli arkadaşlar, kaç kişiye nasip olur bilmem, 20'nci bütçeyi yapmak. Kaç kişiye nasip olur bilmem, 20'nci bütçenin tamamında ya bürokrat ya milletvekili ya da Bakan olarak bulunmak. Dolayısıyla hepimize düşen hamdetmek, şükretmek ama bununla yetinmeyip daha çok çalışmak, daha çok koşturmak. Allah'ın izniyle, Sayın Bakanlarımızın, Cumhurbaşkanımızın liderliğinde yapmaya çalıştıkları ve yaptıkları bu, dolayısıyla kolaylıklar ve başarılar diliyorum.

Değerli arkadaşlar, -bu kadar laftan sonra, herkes çok şey söyledi- özellikle Ulaştırma Bakanlığının kullanılabilecek o kadar çok rakamı, o kadar çok gurur duyulası tablosu var ki arkadaşlar zaten zikrediyor, Sayın Bakanımız da uzun uzun bahsedecekler. Ben birkaç cümle söylemek isterim: Değerli arkadaşlar, Sayın Cumhurbaşkanımızın riyasetinde bu yola çıktığımızda "Batıda ne varsa doğuda da o olacak, kuzeyde ne varsa güneyde de o olacak, şehirler arası kalkınmışlık farkı ortadan kalkacak." dedik doğru bir ifadeydi ama nasıl yapacaktık? Alternatif finans yöntemlerini bulup, kullanıp ancak öyle başaracağımızı biliyorduk ve böyle yola çıktık. Aksi takdirde ne olacaktı? Çanakkale Köprüsü lazım, otuz beş sene sonraya kalsın. Avrasya lazım, yirmi beş sene sonraya kalsın. Marmaray lazım, yirmi sene sonraya kalsın. Osmangazi Köprüsü lazım, Bakü-Tiflis-Kars lazım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü lazım, otoyollar lazım; yirmi sene sonraya kalsın. Bunun anlamı ne olurdu; kalkınmayı geleceğe bırak. Bunun anlamı ne olurdu; insanımızın refahını artırmayı geleceğe bırak. Yaptığımız otoyolla, yaptığımız köprülerle sadece insanları bir yerden bir yere kolay taşımış olmadık; aynı zamanda, yük hareketini kolaylaştırdık; aynı zamanda, bu güzergâhlar kendi trafiğini oluşturdu.

Değerli arkadaşlar, şu çok kıymetli ve önemli: Efendim, şu köprü yapıldı ama şu kadar araç geçmedi. Biz o köprüyü, o otoyolu sadece araçlar geçsin diye yapmıyoruz; o güzergâh üzerinde sanayi gelişsin, endüstri gelişsin ve istihdam oluşsun, katma değer oluşsun diye yapıyoruz. Bunun için, otuz beş sene sonraya, yirmi beş sene sonraya bırakmadık; alternatif finans yöntemleriyle çok hızlı bir şekilde yaptık ve özel sektör dinamiklerini işin içine koyarak kısa sürede insanlarımızın hizmetine sunduk. Peki, başka bir yöntemle yapılabilir miydi? Elbette ki yapılabilirdi. Borçlanırdık veya millî geliri sadece bu büyük projelere ayırırdık, olurdu; olurdu da bu ülke sadece üç beş ilden, sadece üç beş büyük projeden ibaret değil, bu ülke 786 bin kilometrekaresiyle 81 ilden ibaret; o yüzden, İstanbul'a da yaptık, yapacağız ama Kars'a da yaptık, yapacağız, Hakkâri'ye de yaptık, yapacağız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) İşte, bunları yaptığımız için...

ÖZNUR ÇALIK (Malatya) - Malatya...

AHMET ARSLAN (Devamla) - Malatya baş göz üstüne, zaten yapıyoruz. Erzurum, Samsun...

SERMİN BALIK (Elâzığ) - Elâzığ...

AHMET ARSLAN (Devamla) - Elâzığ geri kalmaz, 81 ilin hepsi birbirinden kıymetli. Zamanımı siz almayın bari.

Dolayısıyla sadece Kars örneğini vereyim, 81 ile yeter. Seksen yılda 22 kilometre bölünmüş yol, yirmi yılda 286 kilometreye çıkarılmış. Seksen yılda sıfır kilometre sıcak asfalt veya bir başka tabiriyle BSK, 386 kilometre yapılmış; özür, Yunus Hocam gözüme bakıyor, 398 kilometre yapılmış. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Efendim, "Sarıkamış bir ilçedir canım." dememişiz, 513 metrelik Karakurt Viyadüğü, 574 metrelik Taşlıgüney II Viyadüğü'nü hizmete sunmuşuz, teşekkür ediyoruz Değerli Bakanım, geçen herkes dua ediyor. (AK PARTİ sıralarından alkışlar) Ve bütün ilçelerin birbiriyle sıcak asfalt yollarla bağlanması, ilçelerin içinin sıcak asfalt olması, şehrin kalkınması konusunda çok ciddi mesafeler almışız.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Başkanım, özür...

BAŞKAN - Buyurun.

AHMET ARSLAN (Devamla) - Harakani Havalimanı var, modern terminaliyle dünya çapında bir havalimanı, 2 pisti var arkadaşlar. Türkiye genelinde büyük projeleri yaparken Kars'ta da bunlar yapılıyor. Hastaneler yapıldı, Bakü-Tiflis-Kars yapıldı, Kars Lojistik Merkezi yapıldı. İşte, böyle olduğu için Kars, kalkınmışlık farkını giderdi, bundan sonra da gidermeye devam edecek. Nasıl yapacak? "Yaptıklarımız, yapacaklarımızın teminatı." diyerek Cumhurbaşkanımızın liderliğinde yapacağız, o yüzden, Değerli Bakanım, Kars Lojistik Merkezinin 2'nci etabını hemen sizden istirham ve arz ediyoruz. Doğukapı'nın ve Zengezur Koridoru'nun açılmasıyla birlikte o bölgelerin uluslararası taşıma koridoru olması konusundaki desteklerinizi hassaten arz ediyoruz.

Son cümlem, bu vatanı bize emanet edenler canlarıyla ödediler, Allah onlardan razı olsun, rahmet eylesin. Bize de düşen imar etmek, mamur etmek, Ulaştırma Bakanı bunu yapıyor; Tarım Bakanı da -elbette ki ifadeniz çok önemli- çiftçisiyle onu yapıyor.

Hayırlı olsun deyip saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)