GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: İYİ Parti Grubu önerisi münasebetiyle
Yasama Yılı:5
Birleşim:47
Tarih:18.01.2022

AK PARTİ GRUBU ADINA AHMET ARSLAN (Kars) - Saygıdeğer milletvekilleri, Değerli Başkanım; ben de hepinizi en derin saygılarımla selamlıyorum.

Elbette ki nakliyeci esnafı da kamyoncu esnafı da taşımacılık yapan bütün esnafımız da bizim için diğer esnaflarımız gibi çok kıymetli ve çok değerli. Bunu bilerek özellikle on dokuz yıldır AK PARTİ iktidarlarında sektörün disiplin altına girmesi, arz talep dengesinin sağlanması, atıl kapasite oluşmaması adına ciddi düzenlemeler yaptık ve on dokuz yılda gördük ki bu düzenlemelerden hem ülkemiz taşımacısı hem nakliyecisi ziyadesiyle memnun ve disiplin altına alınan sektörle birlikte özellikle büyüyen ihracatımıza da bu taşımacılarla birlikte cevap verebilir ve ihracatımızı rekor seviyeye getirir hâle geldik. Bunu özellikle vurgulamak isterim.

Özellikle, son dönemlerde "Bu sektör çok ciddi sıkıntı yaşıyor." diyenlere, "Kamyonlar taşımacılıktan çıkıyor, nakliyeciler taşımacılıktan çıkıyor." diyenlere iki rakam vermek isterim: 1 Ocak 2020'de sektörde faaliyet gösteren firma sayısı 509 bin arkadaşlar, bugün itibarıyla 565 bin yani yüzde 11 artış gerçekleşmiş ve yine 1 Ocak 2020'de bu sektörde faaliyet gösteren taşıt sayısı 1 milyon 278 bin, bugün itibarıyla bu rakam 1 milyon 482 bin yani iki yıllık periyotta araçtaki artış sayısı yüzde 16. "Bu sektörü bırakıyorlar, kamyoncular batıyor." söylemine en güzel cevap bu olsa gerek.

Ve yine "Otoyollarda, özellikle erişme kontrollü yollarda çok uzunca bir süre duramıyorlar, cezai müeyyide uygulanıyor." deniyor, herhangi bir cezai müeyyide yok. Özellikle, bu yollarda gayriyasal konaklamaların engellenmesi, can ve mal güvenliğinin sağlanması için süre tahdidi vardır ki en fazla uzun mesafeli yolun ücreti alınmaktadır, herhangi bir cezai uygulama yoktur.

C2 yetki belgesi almak çok zordur; uluslararası taşımacılık yapan C2 yetki belgesine sahip araçlar elbette ki içeride de taşımacılık yapıyorlar, bu da önemli bir şey.

Özellikle 65 olan yaş sınırı için geçen yıl düzenleme yapıldı, 31 Aralık 2023'e kadar 69 yaşına getirildi; bu, çok önemli.

Özellikle "Otoyolları kullananlar efendim mağdur oluyorlar." deniyor ama...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Buyurun.

AHMET ARSLAN (Devamla) - Değerli Başkanım, teşekkür ediyorum.

Değerli arkadaşlar, unutmayınız ki otoyol yapılan her yerde alternatif bir devlet yolu zaten var, bu faaliyeti yürütenler zaten devlet yolunu kullanabiliyor. Biz, bu otoyolları yapmamış olsaydık, trafiğin bir kısmı otoyollara gelmemiş olsaydı eski yollardaki trafiğin daha da fazla olacağını; özellikle buradaki zaman kaybını, akaryakıt kaybını, karbondioksit emisyonunu varın siz hesaplayın. Eğer bugün bölünmüş yolları 6.100 kilometreden 28.500 kilometreye getirmişsek, BSK'lı yolu 8.600 kilometreden yaklaşık 29 bin kilometreye getirmişsek, seksen yılda 50 kilometre tünel yapılmışken on dokuz yılda biz bunu 13 katına çıkarmışsak hiç şüpheniz olmasın ki bu, kamyoncu esnafımızın da nakliyeci esnafımızın da işini kolaylaştırmak, ticaretini kolaylaştırmak anlamına geliyor.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

AHMET ARSLAN (Devamla) - Bundan sonra da yine onlar için gerekli bütün düzenlemeleri yapmaya devam edeceğimizi özellikle vurguluyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)