| Konu: | Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 43 |
| Tarih: | 05.01.2022 |
SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU BAŞKANI ZİYA ALTUNYALDIZ (Konya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bir kanun teklifini daha Genel Kurulumuzda görüşerek inşallah Genel Kurulumuzun tasvibiyle kanunlaştıracağız. Değerli arkadaşlar, şunu özellikle ifade etmek istiyorum: Türkiye Büyük Millet Meclisi bugüne kadar çok farklı düzenlemelerle ülkemizin ihtiyaçlarına cevap verecek kanunları buradan, Genel Kurulun büyük tasvibiyle geçirdi ve bu düzenlemeler üretimi, ihracatı, istihdamı, tarımsal üretimi; işçi kardeşlerimizi, esnafı, sanatkârı, Türkiye'deki tüm kesimleri destekleyecek düzenlemeler oldu.
Bugün bir düzenlemeyle daha, özellikle tarihsel süreçte gördüğümüz, sizlerin de çok iyi bildiği enerji tedariki ile üretim süreçlerinin entegrasyonu... Ne kadar çok üretirseniz o kadar çok enerji tedarikine ihtiyaç duyduğunuzu ve ne kadar çok enerji tedarikini sürdürülebilir, öngörülebilir ve sağlıklı bir şekilde temin ederseniz o kadar da üretim güvenliğine sahip olduğunuzu görüyorsunuz. Değerli arkadaşlar, bu nedenle bugün yaptığımız çalışmayla hem üretimin önünü açıyor hem de enerji tedarikini ve enerji güvenliğini temin ediyoruz.
Bir şey daha yapıyoruz, sanayi ve enerji üretimini entegre ediyoruz değerli arkadaşlar. Özellikle teklifin içerisinde yer alan yerli katkı payıyla devlet desteklerinin artırılmasıyla birlikte -daha önceki konuşmamda da ifade etmiştim- yerli üreticilerin sayısını onlardan yüzlere çıkardık ve bu çalışmamızla, Türkiye'de özellikle yenilenebilir alanda kurulu gücün neredeyse yüzde 70'e yakınını yerli üretimle temin etmeye başladığımızı ifade etmek istiyorum. Bu çalışmaların tamamı bir stratejinin, bir çalışmanın ve gerçekten, Türkiye'nin inşasını tüm Türkiye'yle birlikte yapmanın ürünüdür değerli arkadaşlar.
Bir hususun daha altını çizmek istiyorum. Türkiye bu sene 225,4 milyar dolar ihracat yaptı, bu da bir stratejinin ürünü. Bu strateji kapsamında bugün yapmakta olduğumuz bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Dünyanın dört bir tarafında lojistik merkezler açmak suretiyle, özellikle küresel pandemi sürecinde tedarik süreçlerinin aksadığı ve lojistik kırılmaların yaşandığı bir dönemde dünyanın dört bir tarafında, Amerika'da, Afrika'da, önümüzdeki dönemde Güney Amerika'da, Kuzey Afrika'da pek çok alanda lojistik merkezleri açmak suretiyle, doğrudan ülkemizin lojistik avantajını temin etmek suretiyle sürdürülebilir ihracat artışını desteklemeye devam ediyoruz. Bunun içerideki unsuru da şudur arkadaşlar, içeride de şunu yapıyoruz: "Çoklu model" dediğimiz uygulamayla, özellikle karasal ulaşımı deniz ulaşımıyla ve demir yolu ulaşımıyla entegre ediyoruz. Bu durumda, dün sözlerimin başında ifade ettiğim gibi, küresel rekabetin lojistikle başlayıp lojistikle bitmesi kuralının hem yurt içerisinde hem de yurt dışında entegre bir şekilde yapılmasını ve dünyanın dört bir tarafına Türk ürünlerinin Türk markalarıyla gitmesini, Türk ihracatçısının dünyanın dört bir tarafında desteklenmesini...
Aslında, ben şahsen şunu çok hissediyorum: Bürokrasi dönemimde Türkiye'nin markalaşma çalışmasını yapmış bir arkadaşınız olarak dünyanın dört bir tarafına gittiğiniz zaman, Türk markalarını, Türk ürünlerini, Türk mağazalarını gördüğümüz zaman, içeriye girip orada Türk ürünlerini hissettiğiniz zaman herhâlde sizlerin de çok fazla gururlandığını buradan hissediyorum. Değerli arkadaşlar, o yüzden, önümüzdeki dönemde hem içeride üretim tedariki ve enerji-üretim entegrasyonunu ve güvenliğini temin etmek hem de dışarıda pazarlama, markalaşma ve lojistik entegrasyonu temin etmek suretiyle ülkemizin büyümesini, ülkemizin ihracat artışını, ülkemizin istihdam artışını temin etmeye devam edeceğiz.
Çalışmalarımızın ve kanunumuzun hayırlı olmasını diliyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum.