KOMİSYON KONUŞMASI

CUMHUR UZUN (Muğla) - Teşekkür ediyorum Başkanım.

Başkanım, şimdi bir uyuşmazlığın ya da bir davanın önemi kişiye göre değişir. 65 yaş yaşlılık aylığını almak için başvuran kişi için onun vereceği paranın sizin için bir değeri olmayabilir ama o insan için değerlidir. O yüzden o kişiye sorduğunuzda belki hayatının ilk davasıdır ve önemlidir. Bir öğrenci için kaderini değiştirecek dava önemlidir. Zaten idare mahkemelerinde dosya raportöre tevdi ediliyor tek hâkime, tek hâkim inceliyor, sonra heyet hâlinde müzakere ediyorlar, işleyiş bu. Tek hâkimli olan da sadece heyet müzakeresi olmuyor, bunun kapsamını genişletmenin kimseye faydası yok. Bakın, bizde hâkim yetersizliği nedeniyle asliye hukuk mahkemelerinin kuruluşunda 3 hâkim görev yapar. Kanunu açın bakın, 3 hâkimdir asliye hukuk mahkemesi. Bugüne kadar hâkim yetersizliği nedeniyle tek hâkim başladı, öyle de gidiyor. Nerede önemli bir konu var, bir heyet oluşturularak farklı gözlerin de o işin içine girerek daha dikkatli davranılması sağlanmıştır. O yüzden, bu ihtilafları ihtilafın çıktığı yerde küçümsemek yerine idare mahkemesinin kendi işleyişindeki gibi heyetle, heyet gözüyle de görülmesini sağlamakta fayda var. Birinin gözünden kaçan öbürünün gözüne takılır, hukuken daha az eksiklik yapmış olurlar. Bunun kimseye bir zararı yok zaten kurulu mahkeme. Ha, biraz iş gücünün azaltılmasıyla ilgili bir değişiklik düşünülebilir ama zaten idare mahkemesi tek hâkimle çalışıyor arkadaşlar, sonra heyet hâlinde bir heyet toplantısıyla değerlendiriyorlar. O yüzden genişletmemekte yarar var, bunu kanun düzenleyici arkadaşlarımızın da dikkate almasını, uygulamadaki bu durum faydalı olur diye düşünüyorum.

Teşekkür ederim.