KOMİSYON KONUŞMASI

HALİL ÖZTÜRK (Kırıkkale) - Başkanım, şöyle: İdari Yargılama Usulü Kanunu'ndaki idari yargı kararlarına karşı bir başvuru zorunluluğu var zaten, biliyoruz. Şimdi, hepimiz de avukatlık yaptık, hâlâ benim eşim avukatlık yapıyor, var, biliyorum. Yani bugüne kadar otuz günlük yargı kararları için başvuru süresi olmasına rağmen ben daha bugüne kadar hiçbir idarenin otuz gün içinde para ödediğini görmedim, hakikaten hâlâ yok yani hâlâ yok. Çünkü niye yok? Şimdi, ödenek çıkacak, şu çıkacak, bu çıkacak, avukat yazacak falan, civciv çıkacak; bir sürü prosedürü var. Dolayısıyla, bu adli yargı kararlarına karşı da böyle bir düzenlemenin getirilmesini yine bizim bir sorunumuzu giderir, bir sorunumuzu çözer mahiyette ben görmüyorum. Biz bu kanuna destek veririz ama böyle de bir gerçeklik var. Bu konuda arkadaşlarımız bir değerlendirme yaptılar mı, bir etki değerlendirmesi, bunu bilemiyorum. Bakanlıklarla bir görüşme, hukuk müşavirlikleriyle var mı? Eğer yapmadılarsa bu konuda Genel Kurul aşamasına kadar bir değerlendirme yapılıp bu maddenin yeniden gözden geçirilmesi hususunda ben arkadaşların çalışma yapmasını istirham ediyor, teşekkür ediyorum.