| Komisyon Adı | : | İÇİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Kolluk Gözetim Komisyonu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 06 .04.2016 |
NURİ OKUTAN (Isparta) - Değerli Başkanım, burada da yine 8'inci maddenin (b) fıkrasında "Söz konusu suçlarla ilgili ön incelemeler ve/veya disiplin soruşturmalarının valiliklerce veya kaymakamlıklarca yapılması hâlinde, bu işlemler imkânlar ölçüsünde mülkî idare amirliği hizmetleri sınıfında bulunan görevliler tarafından yürütülür." deniyor. Bu genel bir prensiptir ama zaten hele ilçelerde falan kaymakamdan başka orada bir mülki idare amiri de yoktur. Çok yoğun çalışırlar, herhangi diğer soruşturmalara da el atamazlar. Dolayısıyla, bu tür ifadelerin buralarda, bu kanunda yer almaması icap eder, bunlar teferruat şeyler. Bunlar genel hükümlerdir. Genel hükümler tarafında bunlar yürütülür.
İkinci bir husus: 8'inci maddenin 2'nci fıkrasında "(2) Kurul Başkanlığınca, bu madde ve 4 üncü madde hükümleri çerçevesinde verilen görevleri yürütmek üzere yeteri kadar mülkiye müfettişi tahsis edilir. Bu müfettişlere bu görevlerinin haricinde başka bir görev verilmez ve bunlar görev alanlarıyla ilgili konularda düzenli hizmet içi eğitime tabi tutulurlar." deniyor. Burada aslında fiilen biz ikinci bir kurul oluşturuyoruz. Sayın Bakanım, burada dikkat etmek gerekir. Bana göre, İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Türkiye için bir değerdir. Bu değerin kıymetini bilmek icap eder. Bu kurumla daha fazla oynamamak icap eder. Bu aslında bu hâliyle geçerse ikinci bir kurul oluşturuyoruz manasına gelir ve orada daha çok yer alacaklar vesair falan... Hatta böyle bir birikimde birisi bakan onanıyla burada görevlendirilir. Yönetmelikte yer alabilir belki. Böyle birikimde birini başka idari soruşturmalarda görevlendirmelidir. Yani, burada hazır birikimi olan bir mülkiye müfettişi icap ederse istisnai hâllerde başka görevlerde de görevlendirilebilmelidir. Dolayısıyla, bunu bir kanunla burada düzenlemek doğru değil, genel hükümler çerçevesinde düzenlemek icap eder. Çünkü, İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu bir tüzük çerçevesinde oluşturulmuştur, gücünü de oradan alır. Kanunla buraya yeni bir kurul ihdas edersek bu, teftişte ikinci bir kurulun İçişleri Bakanlığında oluşması anlamına gelir. Bu da ilk defa İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulunda bir zafiyete neden olur diye düşünüyorum. Bunun kanundan çıkarılması icap eder.