KOMİSYON KONUŞMASI

AHMET VEHBİ BAKIRLIOĞLU (Manisa) - Madde 9'la -anladığım şekilde, siz de izah ettiniz gerçi- kamu-özel iş birliği projeleri kapsamındaki bu özel şirketlerin işlettiği otoyollarda kaçak kullanım yapan yabancı plakalı araçlara, geçiş ücretini veya cezasını ödemediği takdirde artık bu tutar gümrüklerde ödetilecek ve ancak o şekilde bırakılacak; tahsil edilen tutarın da yüzde 60'ı genel bütçeye aktarılacak, yüzde 40'ı işletmeci firmaya.

Şimdi, ben ilk etapta bunu okuduğum zaman "Ya, bir özel şirketin alacağından bize ne? Niye biz özel şirketin kaçak geçişten doğan alacağının peşinde koşuyoruz?" diye düşünmüştüm ama benim anladığım kadarıyla biz zaten şimdiye kadar bu kaçak geçişteki ücretleri hazine olarak bu şirketlere ödemişiz yani bu yabancı plakalı araçlar kaçak geçiş yaptıklarında ve ellerini kollarını sallayarak kendi ülkelerine gittikleri zaman biz bunun bedelini hazine olarak bu şirketlere ödemişiz; doğru mu bilmiyorum, Sayıştay raporlarında böyle rakamlar var. 2018 yılından bugüne kadar da 3 milyonun üzerinde yabancı plakalı aracın bu şekilde kaçak geçiş yaptığı söylenmekte ve bunun bedeli de hazine -doğru mu bilmiyorum- tarafından şirketlere ödeniyor. Eğer bu doğruysa, benim dediğim gibiyse, bugüne kadar biz bu şirketlere ne kadar para ödedik yani yabancı plakaların kaçışlarından kaynaklı ne kadar para ödedik; bunu öğrenmek istiyorum.