KOMİSYON KONUŞMASI

AYYÜCE TÜRKEŞ TAŞ (Adana) - Ben de çok teşekkür ediyorum sunumunuzdan dolayı.

Herkesi saygıyla selamlıyorum.

Ben de 5 değil ama 9 ve 5 yaşlarında 2 kız çocuğu annesiyim, aynı zamanda teknoloji konusunda, teknolojiyi kullandırmama konusunda biraz takıklık derecesinde bir anneyim. Benim kendi tecrübelerimle merak ettiğim konu, bundan kaçış yok yani ne kadar yasaklasak, devlet de yasaklasa, ebeveyn olarak ben de yasaklasam, işte, sınırlasam bundan kaçış yok çünkü bir şekilde çocuklar bunu kullanıyor. Ailelerin, işte, ne bileyim, o konuya çok eğilmemesi, bir sürü çeşitli sebepleri var. Nasıl çocuğumuzun dijital ortam olmadan güvenli yaşamasını bir şekilde eğitiyorsak, okullarda da öğretiliyorsa... Ben diyorum ki acaba, okullarda bu ders olarak konulmalı mı güvenli teknoloji kullanımı ya da... Bu bir çözüm olabilir mi? Bunun üzerinde çalışılması gerekli mi ya da böyle çalışmalar var mı? Ben bunu merak ediyorum.

CAMBRIDGE ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMACISI MELİKE TANBERK - Çok teşekkür ederim, çok güzel bir soruydu.

Size kesinlikle katılıyorum, bundan kaçış yok. Onları, sadece, onurunu kaybetmeden ya da ilerideki özgürlüklerini kaybetmeden koruyarak teknolojiyle uyumlu bir hâlde büyütmeye çalışmak, geleceğe bırakmak bizim görevimiz. Bu anlamda hem okullarda ders olarak öğretilmeli hem de velilere yani bu dijital okuryazarlığı iyi olmayan velilere bunların risklerini, ondan sonra... Yani ben yapay zekâyı bir nevi ateşe benzetiyorum, hani yakıtı büyük veri olan bir ateş yapay zekâ; kontrollü kullanılmazsa büyük bir yangına sebep olabilir ama ateş bizim için hayati bir önemi olan bir varlık, unsurdur; o yüzden, yapay zekâ bizim için faydalı olabilecekken kontrollü olarak kullanalım ki çocuklarımızın geleceğine zarar vermesin diyorum.

Teşekkür ederim.