KOMİSYON KONUŞMASI

MUSTAFA DEMİR (İstanbul) - Peki, Sayın Başkanım.

Çok teşekkür ederim.

Ben de Sayın Bakanımı Bakan Yardımcılığından önce bürokrasiden tanıyorum. Aynı duyguları paylaşıyorum.

Şimdi, bir şeyi merak ediyorum: Siz, bu dijital verilerin analizi yapıyorsunuz ve günde yaklaşık 1 milyon veriyi analiz ediyorsunuz; mesela, bunların içerisinde Expedia'yla, Tripadvisor'la ve Booking'le gelen misafirlerimiz bulundukları mekân, aldıkları hizmetle ilgili bir şikâyetleri söz konusu olduğunda oradan yakalayıp gerekli çalışmaları yapıyor musunuz?

KÜLTÜR VE TURİZM BAKAN YARDIMCISI NADİR ALPASLAN - Sayın Vekili, çok teşekkür ediyorum.

Dediğiniz gibi, turizm dünyası çok geniş olduğu için, dijital medya ve bilgiye ulaşmak da dünyamızda çok yaygın olduğu için biz, yapay zekâyı da kullanarak, bilgi teknolojisinin gelmiş olduğu tüm imkânları da kullanarak turizmle ilgili dünyada ve Türkiye'yi ilgilendirecek her ne varsa hepsini çok yakından takip ediyoruz. Oradaki etkileşimleri, nereye gideceğini o anlamda çok güçlü bir şekilde değerlendirerek sonuçlarını alıyoruz. Ben konunun açıklığa açısından bu çalışmaları bizzat yürüten Tanıtma Genel Müdürümüz olduğu için daha detaylı bilgi vermesini isterim, isterseniz Timuçin Bey'e söz verelim, daha detaylı bir açıklama yapsın.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRÜ TİMUÇİN GÜLER - Bu konuyla ilgili olarak öncelikle zaten geliştirdiğimiz sisteme biz dört yıl önce başladık, iki yıl sürdü bunun geliştirilmesi. Tabii, yapay zekâ her gün geliştiği için sürekli yeni taktikler ve teknikler ekleniyor. Özellikle bu sistemin temel kaynağı bilgileri toplaması, analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ve engel olma noktalarında bazı şeyleri yapması açısından... Son iki yıldır yoğun olarak müşteri memnuniyeti konusunu aslında arka plandan takip ediyoruz hem marka açısından hem de tesisler açısından. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt o olumsuzluğun konusu olmasa da sahada bununla ilgili olarak denetimleri başlattırıyoruz. Yani çünkü her olumsuz noktanın incelenip araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabilir.

Bu noktada, müşteri memnuniyeti, gelen, gidenler, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı bütün reklam stratejisi -biraz önce Sayın Bakanımın dediği gibi- bu şekilde de değişiyor. Bizim bütün o dijital reklam stratejilerimiz çok dinamik. Bir yerlerde algı değiştiği zaman artık eskisi gibi "Ben böyle değilim." işe yaramıyor, yeni şeylerle beraber aktif kullanıyoruz.