Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/278) ve 2023 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/277) ile Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Karayolları Genel Müdürlüğü c)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ç)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 25 .11.2024 |
BÜLENT TEZCAN (Aydın) - Teşekkür ederim Sayın Başkan. Sayın Başkan, değerli milletvekilleri, Sayın Bakan, değerli bürokratlar; şimdi, öğleden önce Sayın Bakanın sunumunu dinledik, bununla ilgili bir de kitapçık dağıtıldı. Emeği geçen herkesin öncelikle emeğine teşekkür ediyoruz. Ancak bununla ilgili, yatırımlarla ilgili konuşmalar yapıldı, ben kendi seçim çevremle ilgili, ilimle ilgili birkaç meseleyi vurgulama ihtiyacı duyuyorum. Aslında, yıllardır bu meseleleri vurguluyoruz ama bugüne kadar çözülmüyor, yirmi iki yıllık AK PARTİ iktidarı döneminde de bu meseleler çözülmeden bugüne kadar devam etti. Şimdi, Bakanlığın hazırlığında, önümüzdeki dönem hazırlığında da buna ilişkin bir çalışmanın olmadığını üzülerek gördük. Sayın Bakan, Aydın'ın ciddi bir havaalanı problemi var. Çıldır Havaalanı; işin ilginç tarafı Sayın Cumhurbaşkanını her seçim öncesinde Aydın'a getiriyorsunuz, her mitingde "Aydın Havaalanı'nı biz yaptık." dedirtiyorsunuz, Sayın Cumhurbaşkanını da mahcup ediyorsunuz. Şimdi, baktım, buradaki planlamada önümüzdeki dönem için yine Çıldır Havaalanı'na ilişkin hiçbir çalışma yok, hiç olmazsa bunu yapın, tamamlayın da Sayın Cumhurbaşkanının sözünü çiğnememiş olun. Yapılmayan havaalanını "Yaptım." diye her sene mitinglerde seçim öncesi söyletmeyin. Birinci temel problem bu yani bir pist uzayacak, hepi topu pist uzayacak. Aydın, sanayi kenti, turizm kenti, tarım kenti, madenler var; Aydın önemli bir kavşak noktasında ama her ne hikmetse Aydın'ın havaalanı yirmi iki yıllık AK PARTİ iktidarında hâlâ tamamlanmadı, hâlâ da böyle bir çalışma girişimi yok. Bir başka önemli konu, hızlı tren meselesi. Bakın, demir yollarına yatırım önemli, bununla ilgili yapılan bütün yatırımları da tebrik ediyoruz ama yetmiyor yani şimdi, Aydın bu konuda Ankara-Aydın arasında bir hızlı tren hattını hak etmiyor mu? Osmanlı döneminde ilk demir yolu hattı İzmir-Aydın-Nazilli Hattı'ydı yani Türkiye sınırları içerisindeki ilk demir yolu hattı burada yapıldı. Şimdi, birçok hızlı tren hattından bahsediliyor ama biz, Ankara'dan Aydın'a hızlı tren hattıyla gidemiyoruz. Bu çalışma yok, bir. İki, Aydın-İzmir arasında da bir hızlı tren hattı bağlantısı yok, aynı sıkıntı hâlâ devam ediyor. Yine, bir başka önemli problem, Aydın-Çine-Güllük demir yolu hattı, yıllardır bunu konuşuyoruz; iş dünyası bunu konuşuyor, sanayiciler bunu konuşuyor, orada çalışan, iş yapan madenciler bunu konuşuyor, turizmci bunu konuşuyor yani Çine üzerinden Güllük Limanı'na bağlanacak bir demir yolu hattı yapılması gerekiyor ama görülüyor ki bu hat da Bakanlığın gündeminde, çalışmalarında yer almamış. Kara yollarıyla ilgili ciddi problem var; yılan hikâyesine döndü Ortaklar-Çamlık yolu, -siz ta İzmir döneminden bilirsiniz- on iki yıldır tamamlanmadı Ortaklar-Çamlık arasındaki yol. Yine Sazlıköy... Yazın bir gidin bakalım, Fethiye-Marmaris hattı, bütün o turistik merkezlerin hattı -şimdi adı Sazlı, eskiden Sazlıköy'dü- Sazlı-Söke üzerinden geçiyor, orada bir Novada Kavşağı var, kilometrelerce kuyruk oluyor, insanlar saatlerce yaz sıcağında, Aydın'ın sıcağında orada bekliyorlar yani buna ilişkin bir alternatif hat, alternatif güzergâh; bu konuda bir çalışmanız var mı? Baktık, bu da yok. Yani diyorsunuz ki yığılsın orada trafik, ne olursa olsun, başlarına ne gelirse gelsin insanların. Bir başka problem, Nazilli-Ödemiş-Beydağ yolu. Bu yol genişletme çalışmaları yine bitmedi, yine bitmedi, hâlâ aynı problemler devam ediyor. Yani Sayın Bakan, Aydın -seçim çevremiz- Türkiye'nin nadide illerinden biri ama belli ki Bakanlığın gözünde Aydın yok. Bu bütçe görüşmeleri vesilesiyle Aydın'ı size hatırlatmak istedim. Teşekkür ediyorum.