KOMİSYON KONUŞMASI

EJDER AÇIKKAPI (Elâzığ) - Çok Kıymetli Başkanım, Kıymetli Bakanım, Bakan Yardımcılarım, çok kıymetli bürokrat kardeşlerim, Plan ve Bütçemizin çok kıymetli üyeleri; öncelikle, 2025 yılı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçemizin hayırlı olmasını diliyorum. Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; tabii, Türkiye'nin ulaştırma ve altyapı alanında yazdığı destan yalnızca bir yatırım hikâyesini değil, milletimizin hak ettiği refah seviyesine ulaşması için atılmış çok önemli atılımlar olmuştur. 2002-2024 yılları arasında gerçekleştirilen projeler, ülkemizin altyapısının küresel anlamda standartlarını yenilerken halkımızın yaşam kalitesini artırmış, ekonomik büyümeyi hızlandıran ve uluslararası alanda Türkiye'nin konumunu güçlendiren bir reform hareketi olmuştur. Çok kıymetli üyeler, tabii, yirmi iki yıl boyunca Türkiye'de inanılmaz işleri başarırken bazı eleştirilere de maruz kalıyoruz. Şu anda ifade edilen rakamların çok daha üzerinde rakamlar olması gerektiği konusunda eleştiriler oldu. Tabii ki Türkiye'de yirmi iki yıl boyunca yaşanan hadiseler, AK PARTİ hükûmetlerinin uğradığı vesayet odaklarınca yıpratılmaya yönelik hareketler bu rakamları tabii ki istediğimiz seviyelere çıkaramamamızın bir sebebidir. Elbette ki biz de isterdik ki bugün 6.101 kilometre olan bölünmüş yolumuzu 29.653 kilometre değil, çok daha fevkine çıkarabilseydik ama Türkiye'deki hadiseleri bundan vareste görmek Türkiye'de yapılan hizmetlerin büyüklüğünü maalesef görmemize de engel olmaktadır. Evet, Türkiye'de şayet AK PARTİ hükûmetlerinin kurulduğu ilk andan itibaren siyasi partimize yönelik bir kapatma davası açılmamış olsaydı, 27 Nisan e-bildirisi yayınlanmamış olsaydı ve yaşadığımız o 367 garabetini Türkiye'de yaşamamış olsaydık ve bize yaşatılmamış olsaydı elbette ki bu rakamları çok daha fazla ileriye taşımamız mümkün olacaktı. Çok kıymetli üyeler, tabii ki Türkiye'de özellikle MİT tırları davası olmasaydı, Türkiye'de daha farklı olaylar yaşanmamış olsaydı, Gezi olayları yaşatılmamış olsaydı Türkiye'de 311 kilometre olan köprü ve viyadük uzunluğumuzu bugün 790 kilometrenin çok daha ötesine elbette ki taşımış olacaktık. Evet, ben bunları söylerken böyle alttan alttan gülüp hafife almaları da görüyorum ama Türkiye'nin gerçeklerini mutlaka her birimizin yaşadığını, hissettiğini biliyorum. Bunu ifade etmek durumundayız. Evet, Türkiye'de biz Marmaray'ı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, Osmangazi Köprüsü'nü ve birçok köprüyü yaparken Türkiye'de o gün, IMF'e olan borcumuzun sıfırlandığı o dönemde, ekonomimizin zirve yaptığı o dönemde şayet bize bu olaylar, Gezi olayları yaşatılmamış olsaydı, yatırımcılarımız ürkütülmemiş olsaydı bugün çok daha farklı rakamları elbette ki konuşuyor olacaktık, son yirmi iki yılda inşa edilen köprü ve viyadük sayımızı elbette ki 9.961'in çok daha üzerine çıkarmış olacaktık, yaşadığımız ve Türkiye'ye yaşatılan 17-25 Aralık yargı darbesi yaşatılmamış olsaydı, o 15 Temmuz hain FETÖ darbesi girişimi olmamış olsaydı elbette ki bugün çok daha farklı rakamları konuşuyor olacaktık. Evet, Türkiye'de 2002 yılında yalnızca 50 kilometre olan tünel uzunluğu, 2024 yılında yüzde 1.434'lük artışla 767 kilometre değil, belki de bin kilometrelerin üzerine çıkmış olacaktı bu yaşadığımız olaylar Türkiye'de aziz milletimize yaşatılmamış olsaydı. Evet, elbette ki Türkiye'de yaşadığımız olaylara biz hizmet ve yatırımlarımız anlamında kılıf buluyor da değiliz ama şu gerçekliği de görmemiz lazım: Türkiye'de hiçbir Avrupa ülkesinde, hiçbir dünya ülkesinde yaşatılmamış, vesayet odaklarınca millete karşı her türlü mânipülatif hareketler yapılırken her şeye rağmen inanılmaz bir seviyede hizmet ve yatırımlarla aziz milletimizi buluşturmamız elbette ki takdire şayan görülmelidir. Bu konuda aziz milletimizin hakemliğinin çok önemli olduğunu biliyor ve görüyoruz ve bunun içindir ki yirmi iki yıldır aziz milletimiz AK PARTİ hükûmetlerine ve AK PARTİ siyasi hareketine, liderimiz Recep Tayyip Erdoğan'a destek vermektedir. Aslında, Başkanıma söz verdim, çok fazla uzatmayacağım. 2002 yılında yalnızca 2.122 kilometrelik elektrik hat uzunluğumuz, 2024 yılında -Sayın Bakanımızın da ifade ettiği gibi- 7.274 kilometreye çıkarılarak yüzde 243 oranında artırılmıştır. Yine, sinyal hat uzunluğu ise aynı dönemde 2.505 kilometreden 8.046 kilometreye ulaşmış ve yüzde 221 artış sağlanmıştır. Hızlı tren olayında ise Türkiye hızlı trenle ilk defa AK PARTİ hükûmetleri döneminde tanışmıştır ve sıfır kilometre hat uzunluğu olan -veya olmayan- hızlı tren hattımızı bugün 2.251 kilometreye ulaştırmamız takdir görmelidir ve ona da teşekkür edilmelidir. Tabii ki AK PARTİ hükûmetleri döneminde sayısı sadece 26 olan havalimanlarımızın 58 havalimanına çıkarılması da yine takdir edilmesi gereken büyük yatırımlardır ve ülkemizi halkın neredeyse yüzde 99'unun hava yollarından faydalandığı bir sürece getirmiş olmamız da elbette ki takdir görmelidir. Bu konuda yapılan çalışmalar, yapılan hizmet ve yatırımlar, elbette ki vatandaşlarımızın, aziz milletimizin takdirindedir. Biz bu konuda aziz milletimizin her zaman adil olduğunu biliyor ve bunu da görüyoruz. Sayın Bakanım, ben 2025 yılı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın bütçesinin hayırlı olmasını diliyorum. Size, Bakan Yardımcılarımıza, bürokratlarımıza ve kıymetli üyelerimize saygılarımı sunuyorum. Teşekkür ediyorum.