Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | İzmir Milletvekili Yaşar Kırkpınar ve Sakarya Milletvekili Ertuğrul Kocacık ile 132 Milletvekilinin Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2266) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 10 .07.2024 |
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Bu madde geldiği zaman aslında hem kamu görevlisi tanımının kimleri kapsadığına ilişkin kafamızda soru işaretleri oluştu. O yüzden de buradaki önerimiz -biraz önce Sayın Akay da söyledi, o önergemizi de hazırladık- yani bazı grupları, örneğin Cumhurbaşkanlığı bünyesindeki politika kurulları, ofisler var, onların yöneticileri, kayyum olarak atananlar, Varlık Fonu kapsamındaki şirkette görev alanlar, bunları kapsamadığını anlıyoruz. Etki analizinde bakıyoruz ama etki analizinde tam anlaşılmıyor. Mesela, bakın, etki analizinde şöyle bir şey olmaz: Burada madde madde vermiş, "kurumsal kapsam" diye, "fonlar" diyor, parantez açmış "Örneğin, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, Varlık Fonu." Ne demek örneğin? "Örneğin" diye bir şey olur mu? Bu fonlar bütçe dışı fonlar mı? Bunlar orada tek tek yazılır. Bir de Varlık Fonu giriyor mu, öbürleri mi girmiyor? Onu anlamadım burada. "Varlık Fonu" diyor, sonra tire...
Şimdi, bir Varlık Fonu şirketi var, anonim şirket, Varlık Fonunun altında alt fonlar var, bir de aynı zamanda Varlık Fonunun altında şirketler var yani bu çok kapsamlı bir şey. Şunu da biliyoruz, Varlık Fonunda mesela -çok ilginçtir, onu da eleştirdik Varlık Fonunun bize yaptığı sunumda- Türkiye Varlık Fonu Yönetimi Anonim Şirketinde görevli olan yönetim kurulu üyelerinin aynı zamanda Varlık Fonu bünyesindeki şirketlerin de yönetim kurulu ya da denetim kurulu üyesi olarak görev aldıklarını gördük orada. Yani düşünün, siz üstteki şirkettesiniz, altta sizin kapsam içinde olduğunuz, yönettiğiniz şirketler var; orada da mesela bu bizim getirdiğimiz en ciddi eleştirilerden biriydi. Yani bu kapsamın bir kere net biçimde oluşturulması lazım yoksa elbette olumlu bir düzenleme.
Bir de tabii şunu söylüyoruz: Buradaki rakam açısından 98 bin...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN MEHMET MUŞ - Buyurun.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Bakın, biz dedik ki: Yürürlükteki asgari ücret kadar olsun. Çünkü biliyorsunuz Hazine ve Maliye Bakanı asgari ücret... 4 kişilik bir aile düşünün yani 17 bin lira alıyor, hepsi açlık sınırının da altında ama Maliye Bakanına sorduğunuz zaman, yılın ikinci yarısında da asgari ücrete zam yapmayacakları düşünüldüğü zaman herhâlde yeteceğini düşünüyor. Milyonlarca insan, Türkiye'de çalışanların yüzde 50'si asgari ücret alıyor yani buradaki amaç... Sonuç itibarıyla bir devlet görevidir, ülkeye hizmet etmek, memlekete hizmet etmektir, elbette sembolik bir karşılığı olsun bunun çünkü biz asgari ücreti çok düşük bir ücret olarak görüyoruz, o yüzden artırılmasını istiyoruz. Bunun için de diyoruz ki bunu yürürlükteki asgari ücreti geçemeyecek şekilde belirleyelim; 98 bin lira değil, şu andaki parayla 17.002 lira, asgari ücret artarsa ona göre artar.
BAŞKAN MEHMET MUŞ - Teşekkür ediyorum.
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Bitireceğim Sayın Başkanım.
Bunları da zaten önergelerimizde de 2 önergede de belirttik.
Teşekkür ederim.