Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Sinop Milletvekili Nazım Maviş ve 101 Milletvekilinin, Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi (2/2239) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 03 .07.2024 |
KEZBAN KONUKÇU KOK (İstanbul) - Şimdi, şu konudaki ısrarımıza devam ettiğimizi ifade etmek istiyorum: Kanun teklifinin tamamen çekilip yeni bir düzenleme yapılması gerekiyor ancak 3'üncü maddeyle ilgili bazı meseleleri bizim için tartışılır hâle getirdiği için ifade etmek isteriz ki "Temel İlkeler" başlıklı 3'üncü maddenin 1'inci fıkrasının (c) bendinde "meslekleriyle ilgili kararlara katılımlarının teşvik edilmesi" biçiminde bir düzenlemeye yer verilmiş ancak teklifin devamında öğretmenlerin karar mekanizmalarına katılımına ilişkin hiçbir düzenlemeye yer verilmemiş, katılımcılık ilkesi somutlaştırılmamış. Bu nedenle, biz bu teklifin 3'üncü maddesinin çekilmesini öneriyoruz.
Bu meslekte, yaptığınız işte karar süreçlerine katılım meselesi çok kıymetlidir takdir edersiniz ki. Her insan yaptığı işiyle bir aidiyet duygusu kurmak ister, yaptığı işteki yetki ve sorumluluk dengesinin kurulmasını ister; bu, modern toplumlarda çok tartışılan ve belli noktaya getirilen konulardır. Biz ise nedense hep var olanın daha da gerisine gidiyoruz, çok fazla sorumluluk veriliyor ancak yetki verilmiyor; bu, öğretmenlik mesleği için de geçerli. Uzun yıllar mesleği yapmış biri olarak hem de kadrolu yapmış biri olarak... Ücretli çalışan arkadaşlarımızın durumunu zaten burada saatlerdir konuşuyoruz, onların hiçbir konuda yetkisi yok, çok fazla sorumluluğu olmasına rağmen. Bizlerin ise belli kurul toplantıları yapılır, oralarda söz hakkımız olurdu ancak karar süreçlerinde yine idarenin ciddi anlamda söz hakkının olduğu süreçler yaşandı, yaşanıyor. Bu kanun teklifiyle "katılım süreci" derken, "katılım" derken neyin kastedildiği tam olarak somutlaşmamış, eklektik bir düzenleme bu anlamda. Bu anlamda, biz kanun teklifinin tamamen çekilmesi önerimizi tekrarlıyoruz.
Teşekkür ediyorum.