KOMİSYON KONUŞMASI

İLHAMİ ÖZCAN AYGUN (Tekirdağ) - Sayın Başkan, Sayın Bakan, değerli vekiller; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Millî Eğitim bütçesinin ülkemize hayırlı olmasını dileyerek konuşmaya başlıyorum. Sayın Bakan, 24 Kasım Öğretmenler Günü münasebetiyle baş tacı öğretmenlerimize en az 1 maaş ikramiye vermenizi buradan sizlere öneriyorum. Yine, cumhuriyetimizin 100'üncü yılında 100 bin öğretmen atamasını sizlerden bekliyoruz.

Sayın Bakan, müfredatla ilgili çalışmalarınızı merakla bekliyoruz. Müfredat Atatürk'ü, kurucu Önder'imiz ve Kurtuluş Savaşı liderini en doğru şekilde anlatmayı, çocuklarımıza saygıyı içselleştirecek şekilde gerçekleştirmelidir. Sözde değil özde Atatürk anlatılmalıdır. Atatürk'ün devrimleri, ülkemize kazandırdıkları aktarılmalıdır çünkü son dönemde okullarda ortaya çıkan bazı gelişmeler hepimizi derinden üzmektedir. Marmara Anadolu İmam Hatip Lisesinde çekilen ve hepimizi derinden sarsan görüntülerde kurucu liderimize büyük saygısızlık yapılmıştı. Bu, eğitimdeki bir sorunu da ortaya koymaktadır. Demek ki Atatürk'ü okullarda anlatamıyorsunuz. Bir çocuk o kadar nefret ediyorsa bunun altında yanlış öğretimin mutlaka izi vardır diyorum. Atatürk ilke ve inkılapların programdan ayıklandığı değil yoğunlaştırılıp içselleştirildiği bir müfredatı sizden bekliyoruz. Yakın coğrafyamızda yaşanan iç savaşlar, din-devlet yapısından kaynaklanan ayrışmalar Atatürk'ün kurduğu temelin ne kadar doğru olduğunu ortaya koyuyor. Laiklik, kadın-erkek eşitliği, eğitim reformu, hukuk reformu Türkiye Cumhuriyeti'nin ne kadar doğru bir zeminde inşa edildiğini bizlere gösteriyor. Eğitimin bu rota için doğru bir pusula olması gerekir. Bu pusulaya uygun müfredat sizlerden bekliyoruz. Bu anlayışın uzantısı olarak ÇEDES programlarına son verilmesi gerekmektedir. "Manevi danışma" adı altında, eğitim pedagojisi dışındaki kişilerin okullara sokulması yanlıştır. Okulda din öğretmenlerimiz vardır. Millî Eğitim Yasası'na aykırı protokoller bir an evvel feshedilmeli Sayın Bakan.

Üçüncü olarak, tüm ülke çapında tekli öğretime geçilmesini, teknoloji donanımının ve internet ağının güçlendirilmesini, tüm çocuklarımıza tablet dağıtılmasını sizden bekliyoruz.

Dördüncü olarak, deprem kuşağında yaşayan bir ülke olarak okullarımızın yurt sathında güçlendirilmesini, riskli tüm binaların yıkılmasını bekliyoruz. Ne var ki Tekirdağ'da hâlen ikili öğretim yapılmakta birçok okulun güçlendirilmesi yapılmadığı için çocuklarımız 70-80 kişilik sınıflarda okumaktadır. Bir kuşak böyle yitirilmektedir Sayın Bakan. Süleymanpaşa'da, Saray'da, Çorlu'da, Muratlı'da öğrencilerimiz ikili öğretim yapmaktadırlar. Sabah 06.00'da okula gidip akşam 20.00'de okuldan çıkmaktadırlar. Deprem güçlendirme çalışmalarının hızlandırılarak kalabalık sınıfların ortadan kaldırılmasını ve öğrencilerimizin hak ettiği koşula kavuşturulmasını sizlerden bekliyoruz. Ben Tekirdağ'daki riskli okullar için size bir önerge verdim. Siz, sağ olun, geçen ay Tekirdağ'a gidip toplantı yaptınız ancak burada Tekirdağ'da yıkılan ve yeniden yapılan okullara ilişkin verdiğiniz sayılar ile önergeme verdiğiniz cevaplar maalesef örtüşmüyor Sayın Bakan. Buradan soruyorum; 26 Eylül 2023 tarihinde önergeme verilen yanıtta Tekirdağ'da 91 okulun güçlendirme çalışmalarının devam ettiği, bu çalışma sonrasında tekli eğitime geçileceğini söylüyorsunuz; aynı önergede, depreme karşı dayanıklı 70 okul yapımının tamamlandığı, 6 okul binasının inşaatının devam ettiği, 4 okulun ise yapım işine başlamışken yüklenici firmanın bıraktığını söylüyorsunuz; 19 okul binasının yatırım programına alındığını, 15 okulun ise yatırım programı alınması için çalışmaların sürdürüldüğü bilgisini aktarmışsınız. Tekirdağ'da yaptığınız eğitim toplantısı sonrasında ise maalesef yanlış bilgiler verdiğiniz Sayın Bakan. Buradaki açıklamanızda 118 okulda güçlendirme yapıldığını, 64 okulumuzdan 48'inin de yıkılıp yeniden yapıldığını ifade ettiniz. Yani kafamızı karıştırdınız Sayın Bakan, hangi rakamlar doğru, ben merak ediyorum. Ben Gazi Meclisin bir temsilcisi olarak size söylüyorum: Bana verdiğiniz resmî cevaplar ile Tekirdağ'daki o basın toplantısında vermiş olduğunuz cevaplar birbiriyle örtüşmüyor yani bilgileri saklıyorsunuz, gizliyorsunuz.

Daha bitmedi Sayın Bakan, Tekirdağ Büyükşehir Belediyemizin 23/6/2022'de Saray'daki Küçükyoncalı Okulunun yapımıyla ilgili bir talep yazısı var; ondan iki ay sonra, 11/8/2022'de Valilik cevap yazısı yazmış, diyor ki: "Ben okul yapmak istiyorum, yıkılan okulun yerine okul yapmak istiyorum." İki yıl geçmiş okul yapılmamış Saray Küçükyoncalı'da. Valilik diyor ki: "Bunu TOKİ yapacak." Ondan sonra siz de benim soru önergeme verdiğiniz cevapta diyorsunuz ki: "Tekirdağ Büyükşehir Belediyesinin böyle bir talebi yok." Sayın Bakan, o zaman ben de size soruyorum: 23 Haziran 2022 tarihli E/91894630-770/164999 sayılı Yazı'ya ne oldu Sayın Bakan, merak ettim? Ha, isterseniz ben size buradan takdim edeyim o yazıyı; Valiliğin cevabını da vereyim.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN - Bende var ama siz nezaketen dinlerseniz...

İLHAMİ ÖZCAN AYGUN (Tekirdağ) - Ben dinleyeceğim sizi Sayın Bakanım ama bakınız, bir milletvekilinin, seçilmiş bir milletvekilinin, ilin milletvekilinin iliyle ilgili sormuş olduğu sorulara siz yanıltıcı cevaplar verdiniz; bürokratlarınız sizi yanılttı. O kadar söylüyoruz, anlatıyoruz "Sınıflar üst üste, tıka basa sınıflar var." diyoruz. Ya, en son Karacakılavuz Mahallemizde yine okul yıkıldı; bütün okullar yıkıldı. Kaç yıldan beri kafanızı kuma gömmüşsünüz maalesef, hikâye anlatıyorsunuz bizlere; hikâyeyi bırakın, gerçek ortada.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MİLLÎ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN - Sayın Vekilim, "hikâye anlatmak" falan; o ne biçim söz öyle ya!

OTURUM BAŞKANI ORHAN ERDEM - Lütfen tamamlayalım, süreniz doldu.

İLHAMİ ÖZCAN AYGUN (Tekirdağ) - Bitiriyorum Başkanım, bitiriyorum; son cümlem, toparlıyorum.

Sayın Orhan Bey az önce gitti, "20 kişilik sınıflar..." Ben Tekirdağ'da 20 kişilik sınıf göremedim Sayın Bakan.

"Tekli eğitim" dediniz. İkili eğitim... Sınıflar olmuş tıka basa, tost gibi sınıflarda... Öğretmen sayısında eksiğimiz var. Tekirdağ gibi Avrupa'nın göbeğine açılan bir kapıda öğretmen açığı var; ortaokullarda, ilkokullarda kişi başına düşen öğretmen sayısı ortalamaların çok üstünde. Siz de biliyorsunuz, ben de biliyorum ama gerçekler balçıkla sıvanmıyor, gerçekler ortada, işte, rakamlar burada, belgeler burada, sizin soru önergesine verdiğiniz cevap da burada, eğer arzu ederseniz iletirim Sayın Bakan ama lütfen arşivden çıkarın bunları da insan size bir daha sormasın Sayın Bakan.

Teşekkür ediyorum.