KOMİSYON KONUŞMASI

ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Televizyonlarda ticari reklamda özellikle gıda ürünleriyle ilgili olarak yokluk ve yoksulluğun yaygınlaştığı günümüzde çocukların izleme saatlerinde sorun yatmaktadır. Bu nedenle çocukların izlediği saatlerde gıda ürünlerinin tüketimini teşvik edici reklamların geç saatlere alınmasına yönelik bir uygulama düşünüyor musunuz? Obeziteye neden olan ürünlerin tüketimini teşvik eden tanıtımların bu yönde de değerlendirmesi yapılıyor mu? Reklamların çocuklara olumsuz etkisi ölçümü yapılıyor mu?

Bir de GDO'lu yemlerle ilgili... 30 yem giriyor Türkiye'ye. Yalnız, bu yemleri hayvanlar tükettikten sonra insan üzerindeki etkileri de araştırılıyor mu?

Teşekkür ederim.