Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | 2016 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/529) ile 2014 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/297) ve Sayıştay tezkereleri a) Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı b) Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı c) Türk Standartları Enstitüsü ç) Türk Patent Enstitüsü d) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu e) Türkiye Bilimler Akademisi f) Gençlik ve Spor Bakanlığı g) Spor Genel Müdürlüğü h) Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu ı) Spor Toto Teşkilat Başkanlığı |
Dönemi | : | 26 |
Yasama Yılı | : | 1 |
Tarih | : | 29 .01.2016 |
GARO PAYLAN (İstanbul) - Sayın Bakan, bu yerli otomobil konusunda çok soru soruldu ama bir şey daha sormak istiyorum Sayın Dağ'ın açıklaması üzerine: "Anketlerde yüzde 75 yerli otomobil yapılırsa alırım." denilmiş ama pratiğimiz öyle değil, bunu biliyoruz. Hatta "yüzde 90." dedi. Ancak pratiğimiz öyle değil, biliyorsunuz. Anadol vardı, yabancılar girince Anadol bitti yani samandan bir otomobildi. Doğan, Şahin'i bitirdi ve rekabetçi olmak zorunda kaldı yerli piyasamız. "Yerli otomobil" dediğimiz şey öyle tutmuyor, millet beğendiği otomobili alıyor. Bu otomobil nasıl rekabet edecek? Yani, pazara rekabetçi şartlarla mı girecek? Mevcut pazara yoksa bir risk olarak mı girecek? Yani, bu yerli otomobil sübvanse edilecek mi? Kamu zararı yaratılacak mı? Yoksa rekabet edemezse çekilip pazarı rahatlatacak mı? Yoksa pozitif ayrımcılık mı yapılacak bu yerli otomobile? Böyle risklerden bahsediyor otomobil sektörü. Bununla ilgili rahatlatıcı bir açıklamanız olursa seviniriz