| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Denizli Milletvekili Nilgün Ök ve 45 Milletvekilinin; Bankacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve 655 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4389) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 15 .04.2022 |
NİLGÜN ÖK (Denizli) - Teşekkür ediyorum Başkanım.
Şimdi, aslında, bu getirdiğimiz düzenlemeyle hani diyoruz ya 657'deki devlet memurlarındaki koruma kapsamı 127'nci maddeye de aslında tabi oluyor, bunda bir farklılık yok ama burada getirilen şöyle bir şey var: Şimdi, diyelim ki Fona dışarıdan atadık, görevli atandı, atandığında diyelim ki "Sen burada yanlış, hatalı bir işlem yapmışsındır." diye mahkeme hakkında karar verdi. Bu durumda normalde devlet memurunun, işte -atıyorum- kurumun içinden birisinin, 657'ye tabi olan birisinin de aynı görevi yaptığını düşünelim, birinin de dışarıdan atandığını. Aynı davanın ikisinde de olduğunu düşünelim, 657'ye tabi olan kişiye böyle bir şey yapıldığında hemen rücu ettirilmiyor, soruşturması 127 kapsamında koruma altında; önce soruşturması alınıyor, o, karşı dava açma hakkına sahip oluyor, vesaire, ondan sonra Fon buna göre rücu ettiriyor. Ama dışarıdan atanan kişi herhangi bir koruma altında değil, onda Fon bununla ilgili davayı kaybederse kanunen hemen anında o kişiden, atanan kişiden rücu ettirilme hakkı söz konusu. Aynı zamanda bu kanunlar hazırlanırken "iflas idare memurları" diye bir tanımlama var, bu bankacılık ve finansal sektörde de bu işleri yapacak, onlar da bu kapsamda değil, onlar da buna dâhil edilerek getirildiğinde dışarıdan atananlar da bu Fonun işlemlerini yapmak için atanan kişilerle aynı statüye geliyor. Yani aslında bir standardizasyon oluyor tam anlamıyla, bunu söylemek istiyorum ben.
Teknik olarak da bununla ilgili tecrübesi olan arkadaşlarımız var, aslında onlar da size bu konuyu daha detaylı anlatabilir.
TMSF HUKUK İŞLERİ DAİRE BAŞKANI MELEK KÜREEMİNOĞLU - Sayın Başkanım, şöyle izah edeyim: 127'nci madde "Fon kurulu üyelerini ve Fon personelini koruma maddesi" diye tanımladığımız kısaca, cezai kovuşturmalarla ilgili soruşturma iznine tabi olma hususu, hukuki meselelerle ilgili açılacak davalarda da davaların direkt Fon aleyhine açılmasıyla ilgili bir düzenlememiz. Madde biraz uzun, maddede her bentte ayrı ayrı tanımlama var, bunlar 3182 sayılı Kanun'dan gelen bankalarımız var, o bankalarla ilgili iflas idare memurları mesela beşinci fıkrada düzenleniyor. Biz beşinci fıkrada 71'inci maddeyi silerek örneğin bu kapsam içine İmar Bankasını hatta en son gelen Bank Asyayı dâhil etmek üzere bu değişikliği öneriyoruz. Şimdi kanunda 3182'yle adlandırdığı için Bank Asyada görevli iflas idare memurlarımız 127'nci maddeden yararlanamıyorlar, dolayısıyla altıncı bentte de 134'üncü maddeden gelen iştirakler yani şirketlere atanan yöneticiler koruma altında, bu durumda da kayyum şirketlerinde görev yapanlar koruma altında değil ya da Bank Asyanın iştiraki olan şirketlerde görev yapanlar koruma altında değil. Bu maddeyi çalışmamızın sebebi, bu değişikliği önermemizin sebebi kanunun yürürlük tarihinden sonra dâhil olan banka ve şirketlerdeki görevlileri 127'nci maddenin kapsamına dâhil etmemize ilişkindir.
BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Teşekkür ediyorum.
TMSF HUKUK İŞLERİ DAİRE BAŞKANI MELEK KÜREEMİNOĞLU - Arz ederim efendim.