| Komisyon Adı | : | DIŞİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Macaristan Hükümeti Arasında Yolcu ve Eşyanın Karayolu ile Uluslararası Taşınmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Teklifi(2/2704) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 25 .11.2020 |
AHMET ÜNAL ÇEVİKÖZ (İstanbul) - Çok teşekkür ederim.
Tekrar söz aldığım için lütfen bağışlayın. Aslında, sorumun cevabını Sayın Bakan Yardımcısı kısmen verdi ama ben şunu söylemek istiyorum: Biz, Türkiye'den, Edirne'den veya Kapıkule'den çıktıktan sonra Avrupa Birliğine giriyoruz; normal şartlarda, böyle bir kotanın ülkelerin inhisarında olmasındansa topyekûn Avrupa Birliğiyle müzakere edilmesinin çok daha doğru olacağı düşüncesindeyim ama anladığım kadarıyla bunları ülkeler kendi ulusal yetkilerinde tutmuşlar. Siz de Avrupa Birliği ulaştırma genel müdürlüğüyle bunu konuşuyorsunuz. Acaba daha uzun erimli mesafelerdeki -örneğin Almanya, Danimarka gibi- ülkelere varan tır veya lojistik filolarımızın, daha önceki ülkelerde düşük kotalardan dolayı yüksek ücret ödemek zorunda kalması, kotalar geçildikten sonra, onların nezdinde dile getirilerek Avrupa Birliği içinde daha yeknesak bir tutum sağlanması mümkün olabilir mi?