| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/278 ) ile 2018 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/277) ve Sayıştay tezkereleri a) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Karayolları Genel Müdürlüğü c)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ç)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü d)Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş. |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 28 .11.2019 |
ARSLAN KABUKCUOĞLU (Eskişehir) - Teşekkür ederim.
Sayın Başkanım, sayın üyeler, Sayın Bakanım, Bakan Yardımcılarım, değerli bürokratlar ve sayın basın mensupları; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Sayın Bakanım, Eskişehir çevresinde, yalnız Eskişehir'de değil, Türkiye'nin pek çok ilinde ulaştırmayla ilgili bazı problemlerimiz var. Biliyoruz ki vatandaşın köyde kalması için sağlık, eğitim ve ulaşımın yerinde olması lazım. Sağlık ve eğitim memlekette bitti ama ulaşımda da bazı imkânlar var, onların gerçekleştirilmesi bekleniyor.
Siz "demir yollarında çeken ve çekilen aletler" diyorsunuz ama bunlarla ilgili Eskişehir'de bir URAYSİM test merkezi var; bunların binaları bitti, alet edevat bekliyor. Buradaki test merkezi olmadan siz nasıl alet edevat üreteceksiniz, çeken/çekilen makineler üreteceksiniz?
Yine, aynı şekilde, Eskişehir'de 1894'te kurulmuş ve hizmet vermekte olan bir TÜLOMSAŞ var. Eskişehirliler hızlı trenin TÜLOMSAŞ tesislerinde yapılmasını beklemektedirler.
Yine, Eskişehir'imiz 2018 yılında Türkiye'de yüksek teknolojide en çok ihracat yapan şehirler arasına girdi, Türkiye'de 1'inci sırada yer alıyor. Ama bunun yanında, organize sanayi bölgesini demir yoluna bağlayan bir hat yok. Bununla ilgili Sayın Binali Yıldırım'ın bir sözü olmuştu ve "Bitti, tamam." diyorlardı. 8-9 kilometrelik bir yer var, Eskişehirliler Hasanbeyli istasyonunun organize sanayi bölgesine bağlanmasını bekliyor. Şu anda organize sanayi bölgesinin üzerine, doğu tarafına ikinci bir organize sanayi bölgesi yapılıyor. Bunun yapılması Eskişehirlileri çok ferahlatacaktır.
Sayın Bakanım, bizim grubumuzun, İYİ PARTİ Grubunun 74 tane soru önergesi var, bunların sadece 27 tanesine Bakanlığınız cevap verdi yani bizim sorduklarımızın sadece üçte 1'ine cevap veriyorsunuz.
Yine, Eskişehir'de ulaşım bakımından hem kent içinde hem de kent dışında bazı problemler var. Eskişehir'i Afyon'a bağlayan Eskişehir-Sarıcakaya, Eskişehir-Seyitgazi-Afyon yolu ve Eskişehir-Kütahya-Afyon yolu var. Eskişehir-Seyitgazi-Afyon yolunun, Afyon-Eskişehir sınırına kadar Afyon tarafı yapılmış durumda, üçte 1 kısmı özel idarenin imkânlarıyla yapıldı, Seyitgazi-Afyon sınırına kadar olan üçte 1 kesim ise yapılmamış durumda ve o yol atıl durumda. O yolun yapılmış olması Eskişehir-Kütahya-Afyon yolunu rahatlatacaktır. Eğer ki bu Afyon yolunu yaptıran irade bu işin böyle olacağını bilseydi kesinlikle Eskişehir'de kalan kesimini de yaptırırdı, böyle olduğunu düşünüyoruz.
Yine, Eskişehir'de çok büyük kazalara neden olan Eskişehir-Alpu-Mihalıççık yolu vardır. Burada kaza olduğunda makineler geliyor, 2-3 kilometre çalışıyor ve sonra makineler kayboluyor. Şu anda 4-5 kilometrelik kesimde bir hafriyat yapılmış durumda, bundan sonrası yine beklemektedir.
Yine, Eskişehir-Sarıcakaya yolu var. Bu yalnız Sarıcakaya yolu değil, Eskişehir'i aynı zamanda Bolu, Seben, Nallıhan ve diğer kuzeybatı kesime bağlayacak olan bir yoldur. Bu yol da yapılırsa buradaki vatandaşlar rahat edecektir, Eskişehir'in etrafla bağlantısı ve etrafın Eskişehir'le bağlantısı daha rahat olacaktır.
Sayın Bakanım, bunun yanında, şimdi, yollar yapılıyor. Çok meşhur, malum bir yolumuz var -ben bunu Sayın Karayolları Genel Müdürüne de ilettim ama bir türlü kendileriyle görüşemedik- Eskişehir-Bursa yolu var. Eskişehir-Bursa yolu daha önce oradaki Yukarısöğüt'ten, Aşağı Söğütönü'nden geçerken Eskişehir'in arazileri ona göreymiş. Şu andaki Bursa yolundan dolayı Eskişehir'in bu iki köyü güneye geçememektedir, arazileri orada kaldı. Eğer ki bu vatandaşlar traktörleriyle, müştemilatlarıyla Eskişehir'e Batıkent'ten geçecek olurlarsa trafik polislerinden ceza yemektedirler.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN LÜTFİ ELVAN - Lütfen tamamlayalım efendim.
ARSLAN KABUKCUOĞLU (Eskişehir) - Yok, batıya giderlerse batıda bir tane kavşak yapıldı ama bu, Eskişehir köylülerinin işine yaramamaktadır. Girerlerse saatlerce oralarda uğraşmaktadırlar ve hızlı kara yolu üzerinde tehlike yaratacak durumdadırlar. Eskişehir'in bu köylüleri buna çözüm bekliyor.
Sayın Bakanım, yine, demir yolları istasyonlarında "Demiryolları refah ve ümran tevlid eder." diye bir yazı vardı, Atatürk'ümüzün bir sözüydü, biz bu yazıyı çok gördük ve biz bu yazının olduğu istasyonlarda büyüdük. Şu anda, Nevşehir'in tek tren istasyonu Kanlıca İstasyonu var. Kanlıca İstasyonuna Kozaklı, Kaşkışla, Karasenir, Yabanlı, İkizce, Çöplüçiftliği köyleri de bağlıdır ve burada tren durmuyor. Düşünebiliyor musunuz, burada tren durmuyor; bu, vatandaşların çevreyle olan bağlantılarına engel oluyor. Vatandaşlar, geçmedikleri köprülerin parasını veriyor, geçmedikleri yolların parasını veriyor, geçmedikleri geçitlerin parasını veriyor ama kapılarından geçen trenden faydalanamıyorlar. Yani bu millete reva mıdır?