| Komisyon Adı | : | (10 / 38, 466, 494, 536, 978, 983, 984) Esas Numaralı Meclis Araştırma Komisyonu |
| Konu | : | Öğretim Görevlisi Abdullah Bedir Kaya'nın, çevrim içi oyunlar ve bundan faydalanma yolları hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 22 .10.2019 |
ARZU ERDEM (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Bakanım.
Milletvekili arkadaşlarım ve çok değerli hocalarımıza çok teşekkür ediyorum.
Biraz önce değerler eğitimiyle ilgili Sayın Bakanımızın yapmış olduğu tespite bire bir katılıyorum. Hizmet içi eğitimler gerçekten çok önemli ama bunun yanı sıra görsel algı noktasında millî, manevi ve ahlaki değerlerin güçlendirilmesi için Millî Eğitim müfredat, kaynak kitaplarını örnek veriyorum. Millî değerlerden siz bayrağın önemini güçlendirmek istiyorsanız, bu sunumun her sayfasında bir Türk Bayrağı olmuş olsaydı bunun izleyen herkesin bilinçaltına bir algı... Türk Bayrağı'nın önemini direkt anlatmak yerine böyle görsel algılarla, sizin de söylediğiniz gibi işte, davranışsal yönlendirmelerle, yönergelerle aslında çocukların eğitiminin yönlendirilmesi gerekiyor.
Sizin yapmış olduğunuz sunumda da benim dikkatimi çeken... Hani biz hep şunları konuşuyoruz: Bilişim bağımlılığı, bilişim bağımlılığının tespiti ve bunun önlenmesi. Siz ise çok farklı bir dünyayı sunmuş oldunuz. Bir komisyonumuz daha var bizim, Kadın-Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu olarak biz başta kız çocukları olmak üzere tüm gençlerin bilişim, teknoloji, matematik ve mühendislik dallarına yönlendirilmesi için çalışmalar yapıyoruz; bu açıdan da o aradaki çizgiyi nasıl muhafaza edeceğiz? İşte, buradaki bu çocuklara bunları yaptırırken bağımlı hâle getiriyor muyuz onları? Bağımlı hâle getirmemek için nerede dur denecek? Hani bunlara katılıyor bu çocuklar. Peki, ondan sonra aileler bağımlı çocuklarla karşı karşıya kalıp ayrı bir sıkıntıya düşerler mi? Bunun tespitini yapabildiniz mi? İşte, tezinizin bir parçası mı bu? Merak ettim.
Teşekkür ediyorum.