| Komisyon Adı | : | (10 / 34, 55, 679, 801, 904, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107) Esas Numaralı Meclis Araştırma Komisyonu |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 29 .01.2015 |
ALİ AŞLIK (İzmir) - Sayın Müsteşarım, ben de eğitimle alakalı... İzmir'imizde 300 binin üzerinde Roman vatandaşımız var ve bunlar mevsimlik işçi gibi gözükmese de çok dezavantajlı şartlarda yaşamakta ve eğitimden yeterince faydalanmadığını düşünmekteyim. Bu vatandaşlarımızın büyük bir kısmı tarımda istihdam edilmektedir ve yeşil karttan faydalanmak adına da çalıştığı süreleri sigorta olarak göstermiyorlar. Dolayısıyla, istatistiklerde bunların çoğu gözükmüyor. Gözükmediği için de bu dezavantajlı gruplar için Millî Eğitim olarak özel bir çalışma yapıyor muyuz? Özellikle bunların çocuklarının... Anayasa'da eşitlik var ama bu eşitlik, sosyal devlet ilkesini eğitimde ne kadar hayata geçirebiliyoruz? Bunlar için özel bir gayretimiz var mı? Bunlara eğilmemiz için bunların süreç içinde devlet düşmanı olup polise, askere silah çekmesini mi bekleyeceğiz? Avrupa'da birtakım fonlar bunları fonlamaya başlamıştır son beş on yılda. Bunlarla alakalı Millî Eğitim olarak ne tür bir çalışma yapmaktayız? Tabii, bu konu aynı zamanda ülkenin millî güvenliğini de yakından ilgilendirdiği için ben güvenlik birimleriyle de bu konuyu derinlemesine görüşüyorum ama Millî Eğitim olarak burada işin neresindeyiz? Ben bunu sormak istiyorum.