| Komisyon Adı | : | (10 / 242, 349, 392, 394, 397, 401) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | YÖK, ÖSYM ve Millî Eğitim Bakanlığı temsilcilerinin yaptıkları sunumlara ilişkin görüşmeler |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 04 .07.2019 |
AYLİN CESUR (Isparta) - Bir cümle, kayda geçmesi için konuyla ilgili atlamadan bir şey söylemek istiyorum.
BAŞKAN - Birer cümleyse Aylin Hanım, buyurun.
AYLİN CESUR (Isparta) - Çok teşekkür ederim.
Gerçekten birbirinden değerli cevaplar ve sunumlar. Sadece az önce Alper Bey de ifade etti, hocam da hani söyledi; gerçekten eşit, adil ve kapsayıcı bu çocuklara bir eğitim sağlamak bizim toplum olarak görevimiz, devlet olarak görevimiz, bunu sağlamamız lazım; biz de bunun için burada toplandık. O hâlde ben bu genel sınavdan muhakkak ayrılıp özel bir sınav yapılması gerektiği kesinlikle kanaatindeyim ama bu sınavla da kendi aralarında bu çocukları değerlendirmeye tabi tutmanın gene bir eşitsizlik olduğunu düşünüyorum çünkü çocukluktan itibaren tanının konma ya da aileyle ilgili şartlar eşit olarak bunlara sağlanamamış vaziyette. Normal bireyler gibi değil de hepimizin sahiplenmesi gereken de bir durum olduğuna göre, bence tamamına eğitim sağlanmalı. Bu yapılacak sınav, uzmanlar tarafından yapılacak sınav, sadece hangi branşa yönlendirilirlerse daha uygunduru ayırmak anlamında olmalı. Bu çocuklar bu sınavın sonucunda çok özel hani gerçekten hiç faydalanamayacak çocuklar dışında -ki liseyi bitirmişse zaten bence bir miktar onu sağlayacaktır- bence hepsine eğitim sağlayacak bir yasal düzenleme olmalı, bu Özel Eğitim Kurumları Kanunu'nda hepsine eğitim vermeliyiz. Sadece branşını, yönlendirme anlamında uzmanların sınavına tabi tutulmalı diye düşünüyorum yani elemeli bir sınav değil kastettiğim.
BAŞKAN - Özel yetenekliler için söylüyorsunuz sanırım, özel yetenekliler için.
Teşekkür ederiz.
Evet, RTÜK'ten başlayalım sunumumuza, sonra tüm soruları da alır hep birlikte kurumlar tamamını cevaplar.
Buyurun.