| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğü ile müesseselerinin 2015 ve 2016 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarnın görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 09 .01.2019 |
BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Tabii, Kemal Bey'in ifadelerine hani bir inşaat mühendisi olarak, yıllardır bu sektörün içinde biri olarak katılmamız mümkün değil.
KEMAL ÇELİK (Antalya) - Katılmamanız...
BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Bakın, bu sektördeki arkadaşlarımıza haksızlık olur.
Türkiye 1976 yılında Boğaziçi Köprüsü'nü yaptı.
İkincisi, Karayolları her zaman, sadece Köy Hizmetleri bu yollarla ilgilenir yani köy yollarını açar...
ÜMİT DİKBAYIR (Sakarya) - Avrasya Tüneli'ni de Japonlarla beraber yaptı, o bir ölçü değil.
BAŞKAN - Karşılıklı konuşmayalım, lütfen.
BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Köy yolları özel idareler veya Köy Hizmetleri marifetiyle yapılır ama bildiğiniz iller arası yolların, il ve ilçeler arası yolların tamamı Karayollarının yaptığı ihalelerle yapılmıştır.
Şununla gurur duyabiliriz: Türkiye inşaat sektöründe dünyada çok ciddi bir yere gelmiştir, ilk 8'in içindedir. Baştan beri vardı yani sanki bu son on yıl içerisinde benim bahsettiğim 8-10 firmayla biz uçup kaçmadık. Arkadaşlar, şu an bu sektörde dünyanın birçok ülkesinde inşaatlar yapıyoruz, yol da yapıyoruz, hastane de yapıyoruz. Yani bunlarla yeni, bu iktidar döneminde tanışmadık. Yani özelleştirme diyorsunuz, şu an yapılan yollar bile özelleştirme kapsamında yapılmıyor, 3-4 tane yol var; bir tanesi işte Niğde yolu var özelleştirme kapsamında yapılan, Ege'de bir yol var, daha bunlar tamamlanmadı. Yani özelleştirme kapsamında yapılıp bitirilip işletmeye alınan bir yol yok, şu an bile yok, devam eden projeler var.
ÜMİT DİKBAYIR (Sakarya) - Karayolları taşeron kullanıyor sadece.
BAŞKAN - Sayın Yaşar, toparlayalım.
BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Dolayısıyla arkadaşlar bu sektöre haksızlık etmeyelim. Biz özelleştirmeye karşı marşı da değiliz, bunu da hepimiz biliyoruz ama şunu da söyleyeyim: Yani devletin de bir kimliği var, varlığı var, bunu denetlemesi lazım, önayak olması lazım. Bazı şeylerin üzerine giderken bazı kurumların içini öyle boşaltıyoruz ki sanki "Lanet olsun der." gibi oluyor, öyle değil. Yani bugün ÇAYKUR 300 milyon zarar etti ama çayın yüzde 42'sini devlet ÇAYKUR marifetiyle sağlıyor, yüzde 58'ini de özel sektör yapıyor. Peki, bunların zararı ne olacak, bunlar nasıl karşılanacak? Yani devlet aynı zamanda özel sektörde de rakip de olmamalı. Yani bu şekilde işe bakmak lazım.
Sağ olun.