KOMİSYON KONUŞMASI

ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Devlet Demiryollarında yapısal değişiklikle birden çok şirket dokusu oluşturuldu. Buralarda da çalışanlar dâhil tümünün taşeronların kadroya alınması gerekir çünkü modern kölelik demek ve emekçilerin hakkının gasbı demek. Devlet Demiryollarında yaşanan sorunların önemli bir bölümünün de ben bu taşeron uygulamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Şu anda kadroya alınan var mı? Şu anda kaç kişi taşeron olarak çalışıyor? Ayrıca yüksek hızlı tren dâhil bütün çalışanlara mutlaka kadro verilmesi gerekir çünkü yüksek hızlı tren sonuç itibarıyla yap-işlet-devret modeliyle gerçekleşse dâhi Devlet Demiryollarının yapısı. Bu anlamda, kaç çalışanınız var? Kaça düşürüldü? Şu anki durum ne? Taşeron uygulaması neden devam ediyor? Bu konuda girişimleriniz nedir, onu öğrenmek istiyorum. Ayrıca, bildiğim kadarıyla makinistlerden kadroya geçmesi gerekenler var yani üniversite mezunu oldukları hâlde onların özlük hakları da verilmiyor. Bu konuda ben kanun teklifi de hazırlamıştım. Kurum olarak bu konuda ne gibi çalışmalar yapılıyor? Çünkü Devlet Demiryollarında geçmişe göre kaza sayıları azalsa da ölümlü kaza sayıları arttı. Bunun da ben liyakatle ilgili olduğunu düşünüyorum. Bir demir yolcu çocuğu olarak Demiryollarını çok önemsiyorum ama söylenen ile yapılan arasında bir farklılık olduğunu da Sayın Genel Müdürüm sizin şahsınızda değil ama olduğunu düşünüyorum çünkü bir kuruma ait olma hissi vardı. Ama ne kıyafetinde ne duruşunda ne çalışma alanında geçmişten gelen o Devlet Demiryolları mensubu olma duygusu giderek yok oluyor. Bunda da taşeronun önemli sorun olduğunu düşünüyorum. Taşeronun kaldırılması yönünde kurum olarak bakanlık nezdinde çalışmalarınız var mı?

Teşekkür ederim.