KOMİSYON KONUŞMASI

ARZU ERDEM (İstanbul) - Benim ikinci uzmanlığım pedagojik destek, rehabilitasyon. Ve çocuklar arasındaki ayrımların meslekle biçildiğini de biliyoruz yani kız çocuklarına uygun meslekler ve erkek çocuklarına uygun meslekler. Cinsiyet ayrımı aslında orada başlıyor.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Ama o eğitimden kaynaklanıyor yani mesleğe yönlenmeden önce oluyor.

ARZU ERDEM (İstanbul) - Onun için bu ilk başta kız çocukları olmak üzere -yani başta kız çocukları derken, erkek çocuklarını kapsadığını görüyoruz- gençlerin bilim, teknoloji, matematik ve mühendislik alanlarına yönlendirilmeleri. Yani bilim çağına uyum sağlama, dünya insanı olma yönünde bugün bütün alanlar, bakın meslek liselerinde güncel müfredatlar bu anlamda yok. Yani meslek liseleri...

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Ama erkekler için de aynı şey. Erkekler ve kızlar için de aynı şey söz konusu.

ARZU ERDEM (İstanbul) - Bu aslında çok kapsayıcı, burada "gençler" deniyor.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Sadece kız çocukları değil.

ARZU ERDEM (İstanbul) - Ama kız çocuklarıyla ilgili özellikle bu tip çalışmalar olmadığı için ben bu şeyi çok değerli buluyorum. Özellikle ilk bölümün bir alt komisyon şeklinde, sonra eğitim müfredatı kaynak kitapları, bu başlı başına bir iş tekrar, onun bir alt komisyon şeklinde çalışması gerektiğini düşünüyorum. Eğer biz dünya insanı olma, bilim, teknoloji yönünden de hakikaten gençlerin uyumlu olmasını sağlamak istiyorsak başta kız çocukları niye diyoruz? Çünkü kız çocuklarına hiç yapılmıyor. Kız çocuklarıyla ilgili ailelerin yönlendirmeleri bile öğretmen olsun, işte bu tarz böyle "kadın meslekleri" dediğimiz -tırnak içinde- meslekler çıktı ortaya.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Ama onun nedeni yani yönlendirme, eğitim zaten.

ARZU ERDEM (İstanbul) - İşte onu söyleyeceğim. Şimdi okulda yönlendirmeler yapılacağı için bu yönlendirmeler bir kere çocuklar üzerinde çok olumlu etkiler yapacaktır ama ikisini birbirine karıştırırsak ikisinden de çok sağlıklı iş çıkmayacaktır. Onun için bence de bizce de birinci bölümü alıp orada gençlerin hani bu alanlarda bilim, teknoloji, matematik ve mühendisliğe yönlendirilmeleri, ülkenin başarısı, millî projelerin üretilmesi gibi şeylere de çok zemin hazırlayacağından dolayı bunu alıp -çok birbirine karıştırmadan- ikinci komisyon olarak da eğitim müfredatı, kaynak kitapları, ve sair, bunların incelenmesi ve sizin söylediğiniz gibi işte toplumda cinsiyet ayrımcılığıyla ilgili aileden başlamak üzere eğitimin verilmesi yönünde ayrı bir komisyon kurulabilir. Aslında üç komisyon çıkıyor buradan gibi görünüyor. Ama bu çok hakikaten teknik bir iş ve özellikle Avrupa bunları yapıyor şu an. Avrupa, inanılmaz, işte gençleri mühendisliğe, teknolojiye, matematiğe, bilime yönlendiriyor ki diğer ülkelerden hakikaten kendi ülkesi güçlü olabilsin diye.

JALE NUR SÜLLÜ (Eskişehir) - Ben katılıyorum söylediğinize.

ARZU ERDEM (İstanbul) - O açıdan bence çok kıymetli. Mutlaka, bizim kanaatimizce -önergeyi de o yönde verdik- yapılması gerektiğini düşünüyoruz.