| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/276) ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/275) ve Sayıştay tezkereleri a)Türkiye Büyük Millet Meclisi b)Kamu Denetçiliği Kurumu c)Sayıştay Başkanlığı ç)Cumhurbaşkanlığı d)Millî İstihbarat Teşkilatı Başkanlığı e)Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı f)Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği g)Diyanet İşleri Başkanlığı ğ)Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu h)İletişim Başkanlığı ı)Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü i)Savunma Sanayii Başkanlığı j)Savunma Sanayii Müsteşarlığı k)Strateji ve Bütçe Başkanlığı l)Kalkınma Bakanlığı m)Millî Saraylar İdaresi Başkanlığı n)Devlet Arşivleri Başkanlığı o)Başbakanlık ö)Başbakanlık Tanıtma Fonu Genel Sekreterliği p)Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanlığı |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 31 .10.2018 |
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Teşekkürler Sayın Başkan.
Türkiye Büyük Millet Meclisinde iki yılı aşan sürenin sonu gelmeyen tadilat, tamirat, değişim yaşanıyor, gereksiz düzenlemeler israf boyutunda devam ediyor. Bu arada yeni Anayasa düzenlemesiyle milletvekillerinin sözlü soru önergeleri ve gensoru gibi faaliyetleri ne yazık ki kaldırıldı ama buna rağmen Türkiye Büyük Millet Meclisi internet sitesine girdiğinizde hâlâ milletvekillerinin görevleri arasında sahip olduğu sözlü soru önergesi ve imzası bulunan gensoru önergesi tanımları da duruyor. Yazılı soru önergelerine on beş gün sürede yanıt verilmediği gibi kanun teklifleri de, iktidar dışında, hâlen Komisyona gönderilmiyor.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin AKP yayın organı gibi çıkarılan Meclis Bülteni'nde millî bayramlarda Atatürk resmi kapakta olmadığı gibi, içinde dahi arasanız bulamıyorsunuz.
Türkiye Büyük Millet Meclisi sosyal tesislerinde çalışanların, Mecliste çalışanların da sorunları çözüm bekliyor. Bu bağlamda yardımcı hizmetler sınıfındaki 4/B hariç 270 personelin genel idare sınıfında yer alanlarla aynı haklardan yararlanması sağlanmalıdır. Ek gösterge ve genel idare kadrosundaki haklar yardımcı hizmetlere de verilmelidir, koşullar iyileştirilmelidir, hakları bir an önce çalışanlara teslim edilmelidir. Başbakanlıktan gelen personelin de bu bağlamda mağduriyeti vardır, bunlarda da düzenleme sağlanmalıdır.
Sayıştay denetimi her şeye rağmen yararlı ve verimli konuları içerse de bazı düzenlemelerde Sayıştayın denetimi dışında uygulamaların yolu açılmaktadır. Örneğin, KİT'lerde yurt dışında özellikle de Jersey adalarında oluşturulan şirketler denetim dışı kalmaktadır. Oysa KİT'in merkezi burası olduğuna göre oradaki mevzuata uygun değil, buradaki mevzuata uygun oradaki şirketler de denetlenebilmelidir. Keza KİT'lerde yüzde 49 ortaklıklarla yüzde 51'in altında ortaklık payı düşürülerek yine Sayıştay denetiminden kaçırılan uygulamalar olağan duruma gelmiş durumdadır. Sayıştayın mevcut hâlindeki denetimlerinden dahi rahatsız olunan bir mantıkla bu işlere yaklaşılmaktadır.
Keza Kamu Denetçiliğinin yapmış olduğu uygulamalarda Hükûmetin, iktidarın hoşuna gidenlerin değerlendirilmesi vardır ama örneğin kamuda şoförlerle ilgili düzenlemede aldığı tavsiye kararları dikkate alınmamaktadır. Bu bağlamda iktidar kendisinin işine geleni görmekte, işine gelmeyeni görmemektedir.
Bunun yanında Meclisteki düzenlemelerde kimi yerlerde yapılan gereksiz uygulamaların yanında, halkla ilişkilerden buraya geçişteki yerde polis memurları görev yapmakta, kışın ne yazık ki onlar açık alanda durmakta ve onlara bir kulübe dahi çok görülmektedir. Gerek çalışanların haklarının verilmesini gerek Mecliste Anayasa'yla değişmiş olan milletvekili sayfalarındaki düzenlemelerin gerçekleştirilmesini, bu arada milletvekillerinin talep ve önerilerinin de değerlendirilmesini temenni ediyor, teşekkür ediyorum.