Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | Katma Değer Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/926) |
Dönemi | : | 26 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 14 .03.2018 |
GARO PAYLAN (İstanbul) - Sayın Bakan, şimdi, bu grup şirketler arası mahsuplaşma getirdiğiniz anda ve bu kanuna baktığımızda yürürlük biliyorsunuz "yayımı tarihinde" diyor. Bakın, siz etki analizinde bu maddeyle ilgili herhangi bir yük koymamışsınız 2018, 2019 ve 2020'ye. Şimdi, mahsup hakkı getirdiğiniz anda, düşünün ki holding şirketleri var, bir şirketinin 3 milyar TL alacağı var, bir şirketine 3 milyar TL diyelim ki ödüyor; mahsuplaşırsa 2018 yılında, bir anda bütçeye 7-8 milyar TL bir yük olarak görebiliriz bunu. Yani sıfır bakın, etki analizi sıfır.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Bence yanlış o, eksi olması lazım yani ne kadar olacağı belli değil.
GARO PAYLAN (İstanbul) - Hayır, hayır ama bakın, bir yük gelecektir. Yani sonuç olarak biriken KDV'den... Diyelim ki 160 milyarın -holdinglere baktığımızda- 30 milyarını holdingler taşıyorsa, grup şirketi anlamı tanımlanabilirse bu 30 milyar TL'nin diyelim ki 15 milyar TL'si bu yıl bir anda mahsuplaşabilir ve bir anda bütçeye daha eksik KDV tahsis edersiniz ve 10 milyar, 15 milyar yük gelebilir. Bunu ne olarak öngörüyorsunuz, niye sıfır yazdınız Sayın Bakan buraya? Bir de bu haksız rekabet yaratmaz mı? Yani yalnızca holdinglere yani grup şirketlerine bir avantaj getiriyorsunuz, tek tek yapan küçük işletmelere, küçük ithalatçıya, küçük toptancıya bu hak olmayacak yani haksız rekabet olmuş olacak. Yani bir holdingin yalnızca ithalatçısının diyelim ki KDV alacağı var veya toptancısının KDV alacağı var ama başka holding olmayanın KDV alacağı olan şirket dezavantajlı duruma gelecek. Rekabet Kurumu da buna ne der, takdirlerinize bırakıyorum.