KOMİSYON KONUŞMASI

MİKAİL ARSLAN (Kırşehir) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Benim, öncelikle, bu teklifin gündeme getirilmesinin doğru olduğunu ifade etmem lazım. Bu ahlaksız bir teklif değil, art niyetli de bir teklif değil; mevcut olan bir soruna çözüm arayışı içerisinde bir teklif. Bu, tartışılabilir, konuşulabilir, değiştirilebilir ama böyle bir sorun var ve bu sorunun bir şekilde çözülmesi lazım. Yatırımcı müracaatını yaptıktan sonra uzun süre beklemek zorunda kalıyor, hâlbuki kamu kurum ve kuruluşları kendilerine gelen evraka olumlu ya da olumsuz bir cevap verecekler ama bu cevap işlemi muhtelif nedenlerden dolayı uzuyor. Gelen bir evrak kayda girdikten sonra havale edilmek üzere üst amire gönderiliyor, o havale ediyor, raportöre gidiyor, raportör kendi iş sırasına göre onu sıraya alıyor, sonra araştırma yapıyor, ona bir rapor yazıyor, tekrar imzaya, tekrar postaya; dolayısıyla, normal kendi işlemi içerisinde bile bir gecikmeye neden oluyor. Kaldı ki, bu tür meselelerde bir hafta içerisinde cevap verilecek evraklar olduğu gibi, gerçekten üç ay, altı ay incelenmesi gereken evraklar da oluyor yani şayet kurumun orada kendisiyle ilgili bir konu varsa o konuyu vuzuha kavuşturması, incelemesi, araştırması gerekebilir, süre uzayabilir. Buradaki olumlu olumsuz da olabilirdi, "Olumsuz cevap verilmiş." de denilebilirdi ama yani en son raporu yazacak kurum bu konuda kendi kararını oluşturacağı için evrakın hızlı bir şekilde neticelenmesine matuf bir düzenleme önerilmiştir. Bu da bir sorunun çözümü, yatırımcının hızlı hareket edebilmesi noktasında bir çözüm önerisi şeklinde gelmiştir. O yüzden bunun desteklenmesi lazım. "Üç ay" dört ay olabilir, belki süre isteyebilir yani kamu kurumu diyebilir ki: "Hayır, ben üç ayda değil, bunu altı ayda cevaplamak istiyorum." Ek süre isteyebilir yani illa ki üç ay olacak diye bir şey yok ama bunun bir şekilde çözülmesi lazım. Ayrıca, üç ay içerisinde cevap verilmiyorsa hukuki işlem de yapılması lazım. Aslında böyle bir şey de vardı ama uygulanmıyor. Çünkü ben kendi ilimden biliyorum, kendi çalışmalarımdan biliyorum yani cevap yazmıyor, tenezzül etmiyorlar, bekliyor. Yatırımcı kurum kurum dolaşıyor; evrak nerede, sayısını, numarasını -niye bekliyor, niçin bekliyor- bunları tek tek sonuçlandırmak için bazen tanıdık arıyor, bazen tanıdıklar vasıtasıyla gidiyor, bazen kendisi gidiyor, araştırıyor yani bu duruma da yatırımcıyı düşürmemek lazım. Bürokrasiyi hızlandırmak açısından, bunun bir sorunun tespit edilmesi açısından gündeme getirildiğini burada tekrar söylüyorum. Bir art niyet söz konusu olması mümkün değil. Türkiye Cumhuriyeti devletinin bir bakanlığının bu şekilde hareket etmesi asla ve kata düşünülemez zaten.

Teşekkür ediyorum.