| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/884) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 10 .10.2017 |
MUSA ÇAM (İzmir) - Sayın Başkan, metinde, demin de okumuştum, "Uzlaşmaya varılması hâlinde tutanağın bir örneği işletmeciye uzlaşma anında verilerek tebliğ edilir. Tutanakla tespit edilen bu husus hakkında dava açılamaz ve hiçbir merciye şikâyette bulunamaz. Üzerinde uzlaşılan tutarlar, tutanağın tebliğinden itibaren bir ay içerisinde kuruma ödenir." demiş. Verilen önergede deniliyor ki: "Gelir İdaresi Başkanlığı uzlaşma talep edebilir. Uzlaşma talebinden önce dava açılmışsa, dava, uzlaşma işleminin sonuca bağlanmasından önce mahkemelerce incelenmez. Herhangi bir sebeple incelenir ve karara bağlanırsa, bu karar hükümsüz sayılır." Yani, mahkemelerin vermiş olduğu kararı bu düzenlemelerle hükümsüz sayıyoruz. Neden böyle bir metne gerek duyuldu? "Uzlaşmaya varılması hâlinde tutanağın bir örneği işletmeciye uzlaşma anında verilerek tebliğ edilir. Üzerinde uzlaşılan tutarlar, tutanağın tebliğinden itibaren on beş gün içerisinde kuruma ödenir. Uzlaşmanın sağlanamaması hâlinde tutanağın işletmeciye tebliğ tarihinden itibaren dava açılabilir. Bu takdirde, dava açma müddeti, dava açma süresi bitmiş veya on beş günden az kalmış ise tutanağın tebliğ tarihinden itibaren on beş gün olarak uzar ve bu sürede ödenmeyen tutarlar imtiyaz sözleşmeleri ve/veya yetkilendirme belgelerinde yer alan hükümler kapsamında takip ve tahsil edilir." Yani burada mahkemelere müdahale ediliyor bu düzenlemeyle birlikte, mahkemenin vermiş olduğu kararlar yok sayılıyor gibi geliyor bana. Bu konuda acaba önerge sahipleri veyahut da ilgililer ne diyor?