KOMİSYON KONUŞMASI

ORHAN KIRCALI (Samsun) - Ben bir hususu arz etmek istiyorum yani şimdi yapılmış olan araç muayene sayısını hepimiz biliyoruz. Şimdi, böyle bir araç muayene sayısının yoğunluğunda kredi kartı komisyonundan bahsedilmemesi gerekiyor Sayın Genel Müdürüm. Yani bu kadarcık bir şeyin vatandaşa yüklenmemesi gerekiyor. Özellikle de Başkanımızın ifade ettiği gibi, çok basit bir sigaranın bile gidip marketten alındığında ki siz buna "Şu kadar lira kredi kartı çekerseniz şu kadar lira üzerine kredi kartı komisyonu ödeyeceksiniz." diye bir talebin olmadığı bir çağda böyle bir talebin olmaması gerekir.

Ben bir de bize gelen bir hususu da arz etmek istiyorum, tabii, bunu inceleme fırsatım olmadı: Şimdi, taleplerde mutlaka yoğunluk var. Otomobillerini muayene ettirmek isteyenlerde bilgisayar üzerinden yapılıyor. Fakat, tabii ki vatandaş bir bakıyor, iki bakıyor, üç gün dört gün muayeneler dolu. Fakat bu süre içerisinde muayene edemediği için muayene süresini geçirdiğinde cezalı duruma düşüyor. Fakat, bu, vatandaştan kaynaklanan bir kusur değil yani ona da bir çare düşünmeniz gerekiyor. Çünkü, bize de bu noktada yoğun bir talep geliyor. İfade ettiğim gibi, vatandaş buna bir haftadan önce de başlamış olsa bile araç muayenedeki yoğunluktan dolayı kendisine bir sıra verilmiyor, randevu verilmiyor; fakat daha sonradan da randevu alamadığı için geçirdiği zaman cezalı duruma düşüyor. Bu hususu da dikkatlerinize sunmak istiyorum.