KOMİSYON KONUŞMASI

MUSA ÇAM (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.

Sayın Bakan, bizim bütçeyi Anayasa Mahkemesine götürmemizle ve Anayasa Mahkemesinin sizin söylediğiniz gibi iptal etmemesiyle ilgili konuda farklı düşünüyoruz. Tabii ki biz hem tedbir hem de belli maddelerin iptaliyle ilgili götürdük. Doğaldır ki Türkiye Cumhuriyeti devletinin Anayasa Mahkemesi tedbir istemimizi de kabul etmedi, bütün dengeleri gözeterek Türkiye Cumhuriyeti devletini bütçesiz bırakması söz konusu olamaz tabii ki. Bu hassasiyetler tabii ki gözetilir ama bizim özellikle iptalini istediğimiz maddelerle ilgili, özellikle belirtilen aktarmalar ve daha fazla harcamalarla ilgili bir sınırlama getiriyor. Yani, bizimkini reddetmiş değil sizin söylemenizle.

MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Arada bir yol.

MUSA ÇAM (İzmir) - Evet ama onları son derece dikkate almıştır.

Şimdi, bu maddeyle ilgili, 5018 sayılı Kanun'da yapılması öngörülen bu değişiklikle Anayasa Mahkemesinin iptal kararının gerekçesini ortadan kaldırmaya yönelik bir düzenleme bu. Oysa, konulan yüzde 10'luk sınırlama, Anayasa Mahkemesinin kararındaki özü ortadan kaldırmaya çalışmaktadır yapmak istediğiniz düzenleme, onu ortadan kaldırmaya yöneliktir. Oysa, kararın özü, Maliye Bakanına verilen aşırı yetkidir, size verilen yetkidir. Yani, bugün siz, yarın başkası. Geçmiş yıllarda bütçe kanunlarına konulan yetki de yüzde 10'nun altındadır, geçmiş dönemlerde yüzde 10'nun altındadır bu. 5018 sayılı Kanun'da ödenek aktarma ve diğer kamu idarelerinin bütçelerine müdahale anlamına gelecek şekilde yüzde 10 gibi önemli bir oranın Maliye Bakanına kullandırılması Anayasa'ya aykırı işlemi Anayasa'ya uygun hâle getirmeyecektir bana göre. Dolayısıyla, bu düzenlemenin, ne kadar iyi niyetle düzenleme yapmak istemiş olsanız dahi Anayasa'ya aykırı olduğunu düşünüyorum ben şahsen.

Teşekkür ediyorum.