Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/721) (Alt Komisyon metni) |
Dönemi | : | 26 |
Yasama Yılı | : | 1 |
Tarih | : | 28 .06.2016 |
LEZGİN BOTAN (Van) - Sayın Başkan, Sayın Bakan; FATİH Projesi konusu gerçekten başlangıçta iyi niyetle yola çıkılmış ama süreç içerisinde bakıldığı vakit çok da iyi düşünülmemiş bir proje. Yani, her proje bir amaca yöneliktir, bir stratejidir aslında proje. Yani, bu stratejik hedefe varmak için tabii ki belli aşamaları önümüze koymamız gerekiyor ama ancak şöyle bir durum da söz konusu: Bakıyorsunuz, şu an sisteme 16 milyonu aşkın öğrenci dâhildir. Dağıttınız tablet sayısı 500 bin. Demek ki 16 milyon civarında öğrenciye henüz bu iletişim tahtalarından veya... İşte bu projenin dışında kalmış. Şimdi, bu da kendi içinde ciddi bir eşitsizliği taşıyor. Düşünebiliyor musunuz, bu şekilde yavaş giderse... Bir okulda iletişim tahtaları var, bir okulda tabletler var veya iletişim altyapısı iyidir, farklı bir şekilde eğitiliyor, daha avantajlı bir şekilde eğitiliyor ancak bu öğrencilerin hepsi de aynı sisteme dâhil ve aynı sınavlara tabi tutuluyor. Zaten bölgeler arası imkânlar bakımından bakıldığı vakit yeterince ciddi bir fırsat eşitsizliği söz konusu. Bir de böyle yavaş giderse bu proje, aslında amacına da hizmet etmeyecek, ciddi bir dengesizlik söz konusu. Yani, düşünebiliyor musunuz, bu sene de 500 bin daha dağıttığımızı düşünün, ne yapar? 1 milyon olur ama diğer taraftan, henüz 15 milyon öğrencimiz bu sistemden, bu imkânlardan faydalanamayacak. Hatta, aynı öğrenciler farklı imkân ve olanaklarla eğitilirken aynı sınavlara tabi tutuluyor dolayısıyla burada da ciddi bir eşitsizlik söz konusu. Evet, doğrudur, dinamik bir süreçtir. Bu sürece illa da bir sınır koymak belki mümkün olmayabilir fakat bizim 16 milyon öğrencimizi en kısa sürede bu sürece dâhil edecek bir hedefe sahip olmanız lazım. Yoksa, zaten her sene yüz binlerce yeni öğrenci sisteme dâhil olmakta, bunu anlıyoruz. Bunu da planlayacak dinamik bir sürece, stratejik bir sürece ihtiyaç var. O açıdan, iyi niyetle yola çıkılmış bir proje fakat planlaması konusunda ciddi sıkıntı var. Bunu hızlandırmak gerekiyor, bunu 16 milyon öğrenciyi kuşatacak duruma getiremezsek ciddi bir eşitsizliğe tekabül ediyor. Diğer taraftan da KİK kapsamının dışına çıkarılması bu projenin sahiciliğini, bu projenin samimiyetini, bu projenin geleceğini şaibeli hâle getirecek arkadaşlar. Onun için, şeffaflık ilkesinin ve adalet ilkesinin gereği KİK'in kapsamına tekrar alınması gerekiyor bu proje çünkü proje dinamiktir, uzun bir süreci hedeflemektedir. O açıdan, bunların da dikkate alınmasında fayda var.
Teşekkür ediyorum.