KOMİSYON KONUŞMASI

HATİCE DUDU ÖZKAL (Afyonkarahisar) - Soru değil, bir şey ekleyeceğim sadece, kayıtlara geçmesi için.

Şimdi, bir eğitimci olarak zorunlu eğitimi tamamlamış çocukların aileleriyle görüştüğümüzde hep şunu söylüyorlar, diyorlar ki: "Akademik başarısı yeterli değil, bundan sonrasında da gelecek vadetmiyor -yani eğitim anlamında- onun için de biz çıraklığı tercih ediyoruz." Yani, özellikle gerçekten ben pek çok aileyle bu konuda görüştüm. O zaman "Bu birimle ilgili endüstri mesleklere gitsin." diye ısrarcı olduğumda -yani, bunu siyasi bir şey değil, insani olarak yaptığımızda- onların dedikleri şu oluyor: El becerilerinin gelişmesi anlamında çıraklıkta daha verim aldıkları yani o mesleği öğrenmek anlamında endüstri mesleklerde uygulamanın daha az olduğu ve bu işi öğrenmenin daha geciktiğini, onun için de alanda hem bir miktar para kazanarak sanayide çalışmalarını tercih ettiklerini yani çocuğun da bu anlamda istediğini, kendilerinin de böyle bir tercih yaptıklarını ısrarla açıklıyorlar. Yani, bizim, bunları da göz önünde bulundurmamız gerekiyor bu ülke şartlarında.

FİLİZ KERESTECİOĞLU DEMİR (İstanbul) - Çocuk belki Einstein, gitti yani orada çırak oldu gitti.

HATİCE DUDU ÖZKAL (Afyonkarahisar) - Yani, Einstein orada da bir şey icat eder o alanla ilgili. Ben öyle inanıyorum. Keçi bakarken, biliyorsunuz, TEOG 1'incisi oldu.