GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2013 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2011 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI
Yasama Yılı:3
Birleşim:39
Tarih:13.12.2012

AK PARTİ GRUBU ADINA SEBAHATTİN KARAKELLE (Erzincan) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 2013 yılı bütçesi üzerinde AK PARTİ Grubu adına söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Ana yurdu bir baştan bir başa demir ağlarla ören, ulaştırma meselesini bir medeniyet meselesi ve kalkınmanın öncelikli hedefi olarak gören cumhuriyetimizin kurucularını hayırla yâd ediyorum ancak üzülerek tespit etmek gerekir ki, bağımsız Türkiye'nin kurucularının gelecek nesillere bir ödev, bir hedef, bir prensip olarak bıraktıkları mirasa, geçmişte, uzun yıllar sahip çıkılamamış, ihmal edilmiştir. Şimdi ise takdir edersiniz ki, ulaşım ve iletişimin her alanında ezberlerin bozulduğu, destanların yazıldığı bir dönemi yaşıyoruz.

Şair diyor ki:

"Yokuşlar kaybolur çıkarız düze.

Kavuşuruz sonu gelmez gündüze."

Ferhat'ın sevdası misali dağlar delinmiş, yokuşlar kaybolmuş, sulara gem vurulmuştur. Bu başarının sırrı geceleri gündüz, yıldızları çıra yapmaktan geçmektedir.

Bu anlayış neticesinde, son on yılda Bakanlığımızın yaptığı yatırım tutarı, yap-işlet-devlet projeleriyle birlikte 140 milyar Türk lirası yani 140 katrilyondur. Bu süreç içerisinde Türkiye'nin çehresini değiştirecek, uluslararası arenada değerine değer katacak dev projeler hayata geçirilmiştir. Osmanlıdan beri hayali kurulan Ovit Tüneli'nin temeli atılmış, bu tünel Karadeniz'le Kafkasları kucaklaştıracaktır. On yıl içerisinde, kara yollarında 74 ilimiz, bölünmüş yollarla birbirine bağlanmış. Yolları böldük ama gönülleri, hayatları birleştirdik.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; yapılan çalışmalar kara yolu yatırımıyla sınırlı kalmamış, cumhuriyetin kuruluşu sonrasında âdeta ikinci defa ana yurt demir ağlarla baştan başa örülmeye başlanmıştır. 1951-2003 yılları arasında yani yarım asırdan fazla bir dönemde 945 kilometre demir yolu yapılmış iken, on yıllık bir süreçte 1.086 kilometre yeni demir yolu yapılmış ve 3.434 kilometre demir yolu yapımı ise devam etmektedir. Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya yüksek hızlı tren hatları hizmete başlamış; Ankara-İstanbul, Ankara-Sivas, Sivas-Erzincan, Ankara-İzmir, Ankara-Bursa projeleri devam etmektedir. 1860 yılında taslağı hazırlanan ve hayali kurulan Marmaray Projesi'ni gerçekleştirmek de AK PARTİ iktidarına nasip olmuştur.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; geçmişte hava yolu taşımacılığı sanki bir zümrenin tekeline bırakılmış ve bir sınıfa tanınan imtiyaz niteliğinde idi. Bugün ise hava yolu sektöründe yaşanan gelişmeler âdeta Türkiye'yi kanatlandırmıştır. Hava yolu taşımacılığında devlet tekeli anlayışından vazgeçilmiş, devletin hava yolu şirketinin serbest piyasanın rekabet ortamı içerisinde kalitesini yükseltmek adına yarış içerisinde olması sağlanmıştır. Bugün, aktif havalimanımızın sayısı 26'dan 48'e çıkarılmıştır. Nereden nereye. Artık 7 hava yolu şirketi tarafından, 7 merkezden 49 noktaya gerçekleştirilen uçuşlarla 16 milyon insanımız uçakla tanışmış, hava yolu, halkın yolu olmuştur.

Bir deniz ülkesi olan Türkiye'nin ve denizci bir millet olan Türk milletinin bu kimliği, AK PARTİ iktidarıyla yeniden hayat bulmuştur.

Bilişim sektöründe ise alınan mesafeler ortadadır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bürokrasinin esiri olmayan, kendi dinamizmini bütün kadrosuna yansıtan, "Aşılmaz." denilen engelleri aşan, yarım asra sığmayan projeleri on yıla sığdırarak milletimizin hizmetine sunan, hizmet adamı, gönül adamı Sayın Bakanımız, medarıiftiharımız Binali Yıldırım ve ekibine, şahsım ve aziz milletimiz adına şükranlarımı sunuyorum.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın 2013 yılı bütçesinin hayırlı, uğurlu olmasını Allah'tan niyaz ediyor, yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Karakelle.