| Konu: | 2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 6'ncı Tur görüşmeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 40 |
| Tarih: | 17.12.2017 |
AK PARTİ GRUBU ADINA MURAT DEMİR (Kastamonu) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğümüzün 2018 yılı bütçesi üzerine grubum adına söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Bir ülkenin gelişmişlik ve kalkınma düzeyini belirleyen temel faktörlerin başında ulaşım hizmetleri gelmektedir. AK PARTİ iktidarları döneminde, insan merkezli toplumun tüm katmanlarını ve ülkemizin tüm bölgelerinin ihtiyaçlarını dikkate alan öncelik ve önem planlaması yapılarak bir ulaşım politikası geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Temel hedefimiz, toplumumuzun huzuru ve mutluluğudur.
Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda 2017 yılı itibarıyla 67.592 kilometre yol ağı bulunmaktadır. Bu yol ağının 40.786 kilometresi sathi kaplama olup 23.387 kilometresi BSK kaplama, 3.419 kilometresi ise diğer yollardır.
19.778 kilometre yol yapılarak bölünmüş yol ağımız, toplamda 25.879 kilometreye ulaşmış olup 76 ilimiz birbirine bağlanmıştır. Son on beş yılda 908 kilometre otoyol yapımıyla toplam otoyol ağımız 2.622 kilometreye ulaşmıştır. 2003 öncesi yıllık ortalama 7 bin kilometre asfalt çalışmaları ve onarımı yapılmakta iken 2003-2016 yılları arasında yıllık ortalama 16.710 kilometre çalışma yapılmıştır. Tünel yapım çalışmaları kapsamında 2003-2017 yılları arasında 352 kilometre uzunluğunda 239 adet tünel yapılmış olup bugün itibarıyla tüm yollarımızda toplam 402 kilometre uzunluğunda 322 adet tünel hizmet vermektedir.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; özellikle benim bölgemde bulunan Karayolları 15'inci Bölge Müdürlüğü tarafından bölgemizde 2003-2017 yılları arasında 817 kilometre bölünmüş yol yapılmıştır. 2000 yılı sonuna kadar 100 kilometrelik bölünmüş yol yapıldığı düşünülürse bu artış yüzde 818'e tekabül etmektedir. Yine 15'inci Bölge Müdürlüğünce kara yolu yatırımlarında 1993-2002 yılları arasında 508 milyonluk harcama yapılırken 2003-2017 yılları arasında bu rakam 9 milyar TL'ye ulaşmıştır. Bölgemizde 15'inci Bölge Müdürlüğü tarafından planlanan işlerin toplam bedeli ise 17 milyar 750 milyon TL'dir, bu rakam oldukça büyük bir rakamdır ve bu rakamın da en önemli kısmı, 5,5 milyarlık gibi bir kısmı da Cide-Çatalzeytin arası bölünmüş yol olarak kalan Karadeniz Sahil Yolu kısmıdır. Böyle zor coğrafyaları bile tünelle delip viyadüklerle geçiyoruz ve Allah'ın izniyle zoru başarıyoruz. Sayın Başbakanımızın da söylediği gibi "Yolları böldük, hayatları birleştirdik; yolları böldük, gönülleri birleştirdik."
Ayrıca "Kesinlikle yapılamaz, yapılması mümkün değil." denen Anadolu'nun aziz dağı Ilgaz delindi, geçtiğimiz yıl hizmete girerek Ankara-Kastamonu arasını üç buçuk saatten iki saate düşürerek ekonomiye ciddi katkı sağladı. Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli, Bakanlığımızın ve Karayolları Genel Müdürlüğümüzün bir yüz akıdır ve şu an hâlihazırda trafiğe açılan en uzun tüneldir.
Takdir edersiniz ki beş dakikalık süre içerisinde Karayollarının yapmış olduğu hizmetleri anlatmak burada mümkün değildir, bunun için saatler, günler yetmez. Ben bu vesileyle, Türkiye'nin geleceğe yolculuğunu, yürüyüşünü emin adımla gerçekleştiren Sayın Cumhurbaşkanımıza, Sayın Başbakanımıza, AK PARTİ iktidarlarının kadrolarına, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına, Karayolları Genel Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum. Cumhurbaşkanımız ve Genel Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın da dediği gibi, Ferhat misali, dağları dele dele geliyoruz.
Sayın Başkan, günlerdir Mecliste ada sulandırılmasıdır gidiyor. Dünya denizcilik ticaretini bilmeyenler, maalesef boş boş konuşuyor ve âdeta denizcilik camiasını küçümseme ve karalama kampanyasını başlatmışlar.
Dünya denizcilik ticaretinin yüzde 85'i deniz taşımacılığıyla yapılmaktadır. Dünya üzerindeki denizcilik şirketleri, çoğu gemilerini çeşitli ülkelerdeki bayraklara kaydettirmektedir. Bu başlıca ülkeler, Marshall, Malta, Liberya, Panama gibi ülkelerdir. Bu kayıtlı şirketler, birer gemi sicil şirketidir. Bu sicil şirketleri, tüm dünya denizcilik şirketleri tarafından kurulmaktadır. Ülke şirketleri bu bayraklarla dolaşan önemli başlıca ülkeler Amerika, Almanya, Japonya gibi, Çin gibi ülkelerdir.
Bunların her biri gemi üzerinde kayıtsız sicil şirketleri olduğundan dolayı, para transferi vesaire de olmaz. Bu şirketler ana şirketlerden yönetilir. Sadece bazı ülkelerin bayrakları, dünya deniz taşımacılığında daha üst sınıflarda ve prestijli kabul edildiği için rekabet giderlerinin artırılması ve limanlarda kolay dolaşımın sağlanması için bu şirketler kurulur. Artık bu yalan ve iftira tiyatrosundan vazgeçilmesini diliyor, hepinize saygılar sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)