GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Vergi Kanunları ile Diğer Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:20
Tarih:09.11.2017

MUSTAFA MİT (Ankara) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 502 sıra sayılı Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nın 26'ncı maddesi hakkında Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, Anayasa'mızın 2'nci maddesinde nitelik olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin hukuk devleti olduğu açıkça ifade edilmektedir. Aslında istisna olan torba kanun usulü yerleşik hâle getirilmektedir. Bir çok kereler buradan ifade ettik, bu şekilde getirilen kanunların görüşülmesinde bir bütünlük sağlanamadığı gibi uygulayıcıların da çok ciddi zorluklarla karşı karşıya geldiği açıktır.

Muhalefetin muhalefet etmesi gerekçe gösterilerek tercih edilen torba kanun usulü, hukuk sistemine ilişkin algıda ciddi olumsuzluklar meydana getirmektedir. Bir anlayış olarak ifade etmek açısından söylemek gerekirse Anayasa'nın geçici 21'inci maddesi, Anayasa değişikliğinin gerektirdiği düzenlemelerin altı ay içerisinde yapılacağına amirdir. Ancak, 27 Ekimde bu altı aylık süre bitmiştir. Deniliyor ki: "Bu yapılmaz ise müeyyidesi var mıdır?" Hukuk müeyyideyle ölçülmez. Konulan kanun, kanun yapan tarafından bu şekilde yorumlanırsa vatandaşın keyfî yorumlarına karşı müeyyide uyguladığınızda size ancak "zalim" denir.

Değerli milletvekilleri, görüşülen Hükûmet tasarısı, birbiriyle alakalı olmayan 63 yasayı ilgilendiren, getirildiği hâliyle 130 asıl ve 3 geçici maddeden mürekkep bir düzenlemedir, tam anlamıyla torbadır. Daha komisyon görüşmelerine başlamadan önce 19 maddesi metinden çıkarılmıştır. Komisyon görüşmelerinde 14 yeni madde ilave edilerek Genel Kurula getirilmiştir. Ne olmuştur da 19 madde metinden çıkarılmış, 14 yeni maddeye ihtiyaç olduğu Komisyonda anlaşılmıştır? Yürütme hakkında, devletin işleyişi hakkında bizi endişeye düşüren bu durumun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.

Birtakım ihtiyaçlar dolayısıyla böyle bir düzenleme Meclis gündemine getirilmiştir. Tabii ki yasama, yürütmenin ihtiyaç duyduğu düzenlemeleri Anayasa ve hukuk çerçevesinde yerine getirecektir. Lakin bu ihtiyaçların boyutlandırılması, detaylı gerekçelendirilmesi gerekmektedir. Getirilen tasarıda madde metni, aynen, madde gerekçesi olarak sunulmuştur. Meclis bu gerekçeye bakarak yürütmenin ihtiyacını ve boyutunu nasıl anlamış olacaktır? Bu, son derece yanlış, yasamayı tahakküm altına almaya yönelik bir zihniyettir. Bu hâliyle Anayasa ihlal edilmektedir. Usule ve hukuka uygun getirilen bir tasarı ile bu şekilde getirilen tasarı arasında yasalaşma süreci açısından işin doğru yapılması dışında bir fark yoktur.

Değerli milletvekilleri, orta vadeli programda bir ay önce açıklanan 2018 yılına ilişkin beklentiler daha bu günden sapmalar göstermektedir. Ekonomi yönetimine olan inanç da bu sapmalardan dolayı sarsılmaktadır. Ekim 2017'de TÜFE yüzde 11,9; ÜFE ise 17,28 olmuştur. Bu şartlarda 2017 yılı çift haneli enflasyonla kapanacaktır. İşçi ve memura yüzde 3,5 artışı çok gören; vergi, harç ve cezalarda en az yüzde 14,47'lik artış getiren bu tasarı işçi, memur, emekli kesimine yönelik hiçbir iyileştirme getirmemektedir, bilakis hayatın daha da zorlaşacağını göstermektedir. Bu torba kanunda motorlu taşıtlar vergisi 2018 yılı vergi tutarları belirlenmekte olup 31/12/2017 tarihinden önce tescil edilmiş taşıtlardan motor hacmi 1.300 cc'nin altındaki taşıtlarda yüzde 15, 1.300 cc'nin üzerindeki taşıtlarda ise yüzde 25 oranında motorlu taşıtlar vergisi artışı getirilmektedir. Enflasyonun dahi üzerindeki bu artış asla kabul edilemez.

Değerli milletvekilleri, Maliye Bakanlığı vergi toplamaya odaklandığı için vatandaşın ödeme gücünü hiç dikkate almadan tasarı hazırlamaktadır diyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)