GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Kamu ihaleleriyle ilgili kanuni sorumluluğunu yerine getirmediği ve kamunun zarara uğratılmasına sebebiyet verdiği iddiasıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan hakkında bir gensoru açılmasına ilişkin önergenin (11/17) ön görüşmesi münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:8
Tarih:16.10.2017

AK PARTİ GRUBU ADINA MEHMET HABİB SOLUK (Sivas) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisi Grubunun Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan hakkında vermiş olduğu gensoru önergesiyle ilgili olarak AK PARTİ Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle Genel Kurulu ve yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Hakkâri Çukurca'da el yapımı patlayıcının infilak etmesi sonucu 2 askerimiz şehit oldu, şehitlerimize Allah'tan rahmet, ailesine ve milletimize başsağlığı diliyor, her türlü terörü lanetle, nefretle kınıyorum.

Cumhuriyet Halk Partisinin önceki dönem Genel Başkanı Antalya Milletvekili Sayın Deniz Baykal'a geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, acil şifalar diliyorum.

Cumhuriyet Halk Partisi Grubu adına verilen gensorunun içeriği 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'yla ilgilidir. Bu kanuna tabi bütün kurumlarda olduğu gibi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının merkez birimleriyle bağlı, ilgili, ilişkili kurum ve kuruluşlarında yapılan tüm mal ve hizmet alımlarına ilişkin ihaleler, işin niteliğine, önemine göre yürütülmekte bulunan ihale usullerinden biri kurum tarafından tercih edilerek ihale mevzuatına uygun ve şeffaf olarak yapılmaktadır.

AK PARTİ hükûmetlerimiz döneminde gerçekleştirilen asırlık projelerin siyaset adına tartışmalara malzeme yapılması, bizlerin ülkemize olan çalışma azmimizi asla eksiltmeyecektir. Genel Başkanımız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın gözetim ve denetiminde, AK PARTİ hükûmetlerimizin amacı, 2023, 2053, 2071 hedefleri doğrultusunda ilerlemek, "Büyük ve güçlü Türkiye" idealine bir an önce ulaşmaktır. İçeriden ve dışarıdan gelen tüm baskı ve ihanetlere rağmen hükûmetlerimiz tek bir projesinden vazgeçmemiş, tek yatırımı ertelememiş, hatta yılın ilk yarısındaki 5,1'lik büyümeyle Avrupa ortalamasının 2 katına yaklaşmıştır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; ulaştırma ve haberleşme sektörü, dünyada olduğu gibi bizim ülkemizde de gelişmenin ve kalkınmanın lokomotif görevini üstlenmektedir. Güçlü bir ulaştırma ve iletişim altyapınız varsa gerçekten o ülkenin gelişmişliğinden, kalkınmışlığından bahsetmek mümkündür. AK PARTİ iktidarları döneminde sağlıktan eğitime, tarımdan turizme, sanayiden ulaşıma, kısaca her alanda dünyanın örnek olarak gösterdiği yatırımları yaptık, yapmaya da devam ediyoruz.

Sayın milletvekilleri, Sivas Valisi Halil Rifat Paşa'nın tarihe geçen ve Bakanlığımız için bir slogan olarak "Gidemediğin yer senin değildir." sözünden hareketle, 19 Kasım 2002'de, iktidara geldiğimiz gün ülkemizin her köşesini ulaşılabilir hâle getirmeye söz vermiştik. Denizcilikteki "Rotasını bilmeyen kaptana hiçbir rüzgâr yardım etmez." sözünden hareketle Bakanımız, Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım mega projeleri el yordamıyla değil, bilimsel olarak planlamak amacıyla 30'u aşkın üniversiteden konusunda uzman 40'ın üzerindeki akademisyenle ilk "Ulaşım Ana Plan Stratejisi"ni hazırlamıştır. Hazırlanan plan kapsamında ulaşım modları arasındaki entegrasyon sağlanmıştır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; ulaştırma ve haberleşme sektörlerine kısaca değinmek istiyorum. İletişim hizmetlerini istenilen hız ve kalitede kesintisiz olarak sunacak bilgi ve iletişim altyapılarının oluşturulmasıyla haberleşme sektöründe önceliğimiz bilgi toplumunun hazırlanması olmuştur. Havacılık sektöründe "Her Türk vatandaşı hayatında en az 1 kere uçağa binecek." sloganıyla başlatılan Bölgesel Havacılık Projesi'yle çapraz uçuşların düzenlenmesi sonucunda gerek taşınan yolcu sayısında gerekse uçuş sayısında ve kalitesinde önemli artışlar gerçekleşmiş, hava yolu halkın yolu hâline gelmiştir.

Denizcilik sektörünün dış ticaretimizin gelişmesi, ekonomimizin dışa açılarak dünya ekonomisiyle bütünleşmesi ve diğer ekonomik hedeflerimizin gerçekleşmesi açısından son derece önemli fonksiyona sahip olduğunu biliyor ve bu yöndeki hizmetlerimizi hızla geliştirmeye devam ediyoruz. Kendi kaderine terk edilmiş olan demir yollarımız makûs talihinden kurtarılarak yeniden devlet politikası hâline gelmiştir. Kara yolu sektöründe AK PARTİ hükûmetlerimizin öncelikli hedefi, mevcut ağın trafik güvenliğini artıracak, taşıt işletme maliyetlerini düşürecek; ayrıca, tüm ülkede yerleşim birimlerine her mevsim hizmet götürülmesi, noktalar arası kesintisiz ulaşıma imkân sağlayacak geometrik ve fiziki iyileştirmelerin yapılması olmuştur. Bu hedefe ulaşabilmek için gerek sektörel düzenlemeler gerekse altyapı çalışmalarıyla büyük başarılar elde ettik.

Asırların rüyası olan mega projelerin milletimizin hizmetine sunulduğunu görüyoruz. Ülkemizde kim taş üstüne taş koymuşsa hepsini saygıyla yâd ediyorum ve diyorum ki: Yasama organı denetim yollarını kullanmalıdır ama milletimizin geleceğine yapılan asırlık projeleri dünya hayranlıkla izlerken bizler de yapılanların hakkını verelim. AK PARTİ hükûmetleri döneminde yapılan asırlara iz düşürecek projelerimize zamanım el verdiği sürece kısaca değinmek istiyorum.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; haberleşme sektöründe fiber altyapıyı 88 bin kilometreden 304.530 kilometreye çıkararak ülkemizin iletişim otoyollarını yaptık. Genişbant abone sayısını 20 binden 66,3 milyona, mobil abone sayısını 27,8 milyondan 77,1 milyona, 4,5G teknolojisini kullananların sayısı 60,9 milyona ulaşmıştır. Mobil abone başına düşen ses trafiği 67 dakikadan 441 dakikaya yükselmiştir. İnternet kullanım oranı -16-74 yaş grubu- yüzde 18,8 seviyelerinden yüzde 66,8 seviyesine, sektörün cirosu ise 2,9 kat artarak 42 milyara ulaşmıştır. İnternet teknolojilerinin güvenli kullanılması için Siber Güvenlik Kurulu oluşturularak eylem planları yayımlanmıştır. E-devlet kapısı kullanıcısı 34,6 milyon vatandaşımız 347 kurumun 2.298 hizmetinden yararlanarak kaybedildiğinde kazanılması mümkün olmayan "zaman" denilen sermayeden tasarruf sağlamıştır.

PTT Bankı kurarak halkımızın hizmetine sunduk. Ayrıca, banka şubelerinin bulunmadığı 1.770 yerleşim yerinde halkımıza hizmet vermektedir. On-line olarak hizmet veren 882 PTT merkezinden 4.529 PTT merkezine ulaştık.

Havacılık sektöründe 26 noktadan 55 noktaya uçuşlarımız çıktı. İç ve dış hatlarda toplam 103 noktaya uçarken -bir önce söylediğim, yurt içi- bugün iç hatlarda 55, dış hatlarda ise 296 olmak üzere, toplamda 351 noktaya uçulmaktadır. Taşınan toplam yolcu sayısı 34,4 milyondan 174 milyona, hava ulaştırma anlaşması bulunan ülke sayısı 81'den 169'a, sektörün cirosu 3,06 milyardan 70,24 milyara, sektörde istihdam edilen kişi 65 binden 192 bine çıkmıştır.

Türkiye, AK PARTİ hükûmetleri döneminde, hamdolsun, uydu fırlatacak seviyeye ulaştı. Haziran 2008'de TÜRKSAT 3A, Şubat 2014'te TÜRKSAT 4A, Ekim 2015'te TÜRKSAT 4B uyduları fırlatılmış olup faal olarak hizmet vermektedirler. 2020'de TÜRKSAT 5A, 2021'de TÜRKSAT 5B uyduları fırlatılarak hizmete sunulacaktır. Tamamen yerli ve millî olarak üretilecek olan TÜRKSAT 6A uydusunda ise aralıksız olarak çalışmalarımız devam etmektedir.

Denizcilik sektöründe kara listede olan Türk bayraklı gemilerin beyaz listeye geçişini sağladık. Türk bayraklı gemilerin tutulma oranı yüzde 17'den yüzde 5'e, deniz yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 100 milyondan 148 milyona, deniz yoluyla taşınan araç sayısı 6,2 milyondan 13 milyona, tersane sayımız 37'den 79'a, Türk sahipli gemi filomuz 569'dan 1.547'ye, limanlarımızda elleçlenen yük miktarı 189,9 milyon tondan 430,2 milyon tona ulaşmıştır.

Demir yolu sektörüne gelince, yüksek hızlı tren, hızlı tren ve konvansiyonel hatlarımızdan işletmeye açılanların yanı sıra, demir yolu güzergâhlarımızda proje ve yapım çalışmaları hızla devam etmektedir. Yurdumuzun dört bir köşesini demir raylarla örmekle kalmayıp denizlerin altından da kıtaları tünellerle, çelik ağlarla birleştirdik. Bugüne kadar 213 milyon yolcunun taşındığı asırlık rüya Marmaray, mega bir demir yolu projesi olarak deniz yüzeyinin 63 metre altında halkımıza hizmet vermektedir. Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir-İstanbul arasında, ülke nüfusunun yüzde 33'üne hizmet eden yüksek hızlı tren hatlarımızla 34 milyon yolcuya hizmet verilmiştir. Ankara-Afyon-Uşak-Manisa-İzmir arası yüksek hızlı tren çalışmaları devam etmektedir.

Sayın Bakanım -seçim bölgem olan- Sivas-Ankara hızlı tren çalışmaları da eksiksiz olarak devam etmektedir. Tüm Sivaslı hemşehrilerim adına zatıalinize teşekkür ediyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; cumhuriyetimizin ilanıyla 1923-1946 yılları arasında bütün imkânsızlıklara rağmen 3.764 kilometre, 1946-2003 yılları arasında yalnızca 945 kilometre demir yolu yapılmıştır. Ayrıca mevcut konvansiyonel hatlarda tren hızının yer yer 30 kilometre hatta altına düştüğünü görüyoruz; vagonların durup rayların yürüdüğü bir noktaya gelmiş, kaderine terk edilmiş bir demir yolu.

Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün "Demir yolları bir ülkeyi medeniyet ve refah nurlarıyla aydınlatan kutsal bir meşaledir. Demir yolları inşaatı siyaseti, hedeflerine ulaşmak için durmadan ve başarıyla tatbik edilmelidir." sözlerine rağmen demir yolları, Mustafa Kemal Atatürk'ün gösterdiği muasır medeniyet hedefini unuturcasına maalesef ihmal edilmiş, uzun yıllar ray bağlantılarına anahtar değmemiş ve âdeta kendi kaderine terk edilmişti.

Malazgirt Zaferi'nde Sultan Alparslan gibi "Kefenimi giydim." diyebilen Genel Başkanımız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın 2003 yılındaki talimatlarıyla demir yolları makûs talihinden kurtarılmak üzere yeniden devlet politikası hâline getirilmiştir. Türkülerimize konu olan "Kara tren gecikir, belki de hiç gelmez." dönemi kapatılıp, yerine "Yüksek hızlı tren yetişir." dönemi başlamıştır. 13 Mart 2009'da hizmete giren yüksek hızlı tren işletmeciliğinde dünyanın 8'incisi, Avrupa'nın 6'ncısı unvanını kazanan ülkenin adı Türkiye Cumhuriyeti, bizlere bu ilkleri yaşatan liderin adı Recep Tayyip Erdoğan, bu ilkleri yaşayan milletin adı Türk milletidir.

Kara yollarına gelince: Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; kara yolu koridorlarımız doğu-batı yönünde 5 akstan, kuzey-güney yönünde 18 akstan oluşmakta olup, yüzde 85-yüzde 90 oranında tamamlanmış diğer kesimlerde çalışmalar devam etmektedir. Özellikle D-100 ve D-300 aksları, Avrupa, Asya ve Orta Doğu arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında diğer ülkelere karşı rekabet gücümüzün artırılması açısından büyük önemi haizdir. Doğu-batı, kuzey-güney koridorlarında 6.101 kilometre bölünmüş yol ağımızla yalnızca 6 ilimiz birbirine bağlıyken, 19.395 kilometre bölünmüş yol ilave edilerek bölünmüş yol ağımız bugün 25.496 kilometreye ulaşmıştır. Bölünmüş yolla bağlı olan 6 il sayısı 76'ya çıkmıştır.

4 Eylül 1919'da manda ve himayenin reddedildiği "ya istiklal ya ölüm" şiarının benimsendiği, Mustafa Kemal Atatürk'ün yüz sekiz gün ağırlandığı ve cumhuriyetimizin temellerinin atıldığı, kongrenin yapıldığı şehir Sivas ile Malatya arası bölünmüş yolu da 2018'de bu kervana katılacaktır.

Ayrıca kara yollarında 7,5 metre genişliğindeki tek yol standardı tarihe karışmıştır. Yolların fiziki standartları yükseltilerek 10-12 metreye çıkarılmış, engeller aşılarak yüzlerce tünel inşa edilmiş, tünel uzunluğu 7 kat artarak 50 kilometreden 365,3 kilometreye çıkmış, 8.168 adet köprü ve viyadüğün yapımı tamamlanarak milletimizin hizmetine sunulmuştur.

Aralık 2002'de motorlu taşıt sayısı -ki Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bunun hiçbir şekilde dünyada maddi değerine bugün ulaşıldığını tahmin etmiyoruz- 8,5 milyon civarında iken 100 milyon taşıt/kilometrede 5,72 olan can kaybımız Aralık 2016'da motorlu taşıt sayısı 22 milyon civarına çıkmasına rağmen 100 milyon taşıt/kilometredeki can kaybımız 2,17'ye gerilemiş, 2023'deki hedefimiz de 1'in altına inmektir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 1982'den itibaren aynı kurumlar ve Bakanlık bünyesinde mesai arkadaşlığı yaptığımız Sayın Ahmet Arslan'ı yakinen tanıyan biri olarak onun birilerine sorulması gerektiğini düşünüyorum. Buna "Kim?" derseniz, tersanelere, kıyı yapılarına, limanlara, deniz ve karadaki havalimanlarına, nehir ve deniz üzerindeki köprülere, demir yollarına, geçit vermeyen vadilere, aşılamayan dağlardan delik delik delinen dağlara, bölünmüş yollara, yıllara ve millete sorarsanız kim olduğunu size söyler. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; ülkemizin diğer ülkeler tarafından imrenerek izlediği ve çoğunun hayalinde bile olamayan, birazdan Sayın Bakanımızın değineceğini düşündüğüm mega projelerimizi sizlerin değerlendirmesine sunmak istiyorum: Yavuz Sultan, Osman Gazi, 1915 Çanakkale köprüleri, Avrasya Tüneli, Ovit Tüneli, Marmaray, Kars-Tiflis- Bakü Tarihî İpek Yolu, İstanbul üçüncü havaalanı ki burada söylenildiği gibi değil, on defa ihaleye çıkılsa ülke adına, millet adına, millî bütçe adına öyle bir ihale bir daha gerçekleşemez, bunu da bütün samimi duygularımla ifade ediyorum.

Malumlarınız olduğu gibi saymakla bitiremeyeceğim birçok mega proje var. AK PARTİ'mizin başarılarla dolu iktidarları döneminde yapılan ve yapılmaya devam eden mega projeleri görmemezlikten gelemeyiz. Bunun en azından haksızlık olduğunu düşünüyorum. Gelecek nesillerimize miras olacak bu asırlık projelerin gensorularla gölgelenmesine asla gönlümüz razı olmuyor. Bu devasa eserleri ellerimiz alkışlamasa da gönüllerimizin alkışladığına da yürekten inandığımı ifade etmek istiyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

Gazi Meclisin çıkardığı bütçelerde emeği olan ve bu bütçelerle kim taş üstüne taş koymuşsa veya koymaya çalışmışsa her dönemi saygıyla, minnetle, şükranla yâd ediyorum.

AK PARTİ Grubu olarak gensorunun gündeme alınmasına "hayır" oyu vereceğimizi belirtiyor yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)