GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: CHP Grubu önerisi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:72
Tarih:21.02.2017

MEHMET HABİP SOLUK (Sivas) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Genel Kurulu ve yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Cumhuriyet Halk Partisinin vermiş olduğu grup önerisi hakkında grubum adına konuşma aldım.

Değerli milletvekilleri, öncelikle, ülkemizde ve sınır ötesi askerî harekâtımızda hayatını kaybedenleri, Şanlıurfa'da hayatını kaybeden hiçbir günahı olmayan yavrumuzu ve bu alanda hayatını ülkesinin geleceği için veren bütün şehitlerimizi minnetle anıyorum, hainleri de lanetliyorum.

Sayın vekiller, ulaştırma, haberleşme sektörü dünyada gelişmenin, kalkınmanın lokomotif görevini üstlenmektedir. Güçlü bir ulaştırma, iletişim altyapınız varsa gerçekten o ülkenin gelişmişliğinden, kalkınmasından bahsetmek mümkündür. Hükûmetlerimiz döneminde, on beş yıldan bu yana, her alanda olduğu gibi, ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısını geliştirmeye yönelik çok ciddi çalışmalarımız oldu. Sivas Valisi Halil Rifat Paşa'nın tarihe mal olan "Gidemediğin yer senin değildir." sözünden hareketle, 14 Kasım 2002'den itibaren, Sayın Cumhurbaşkanımızın Başbakanlığı, Sayın Bakanımızın şu andaki Başbakanımızın döneminde 33 üniversitede ülkenin iletişim ve ulaşım ana plan stratejisini gerçekleştirerek bu yola koyulduk. Kara Liste'de olan Türk bayraklı gemilerin Beyaz Liste'ye geçişini sağladık. Denizcilikte dünya lider ülkeleri arasına girdik. Bilim ve haberleşme sektöründe sessiz devrim gerçekleştirdik. Ülkemizi iletişim otoyollarıyla donattık. PTT Bankı kurarak halkımızın yaşamını kolaylaştıracak 1.500 civarındaki yerleşim yerinden çekilen bankaların görevini üstlendik. Otoyollar dâhil 6.101 kilometreden, bölünmüş yolları 25.500 kilometreye çıkardık. 6 il bölünmüş yollarla birbirine bağlı iken bugün 75 ilimiz bölünmüş yollarla birbirine bağlı.

Dünyanın hiçbir ekonomisinin veya mali gücünün geri getiremeyeceği bir hususu bilgilerinize arz etmek istiyorum: Bu bölünmüş yolları yaptık da ne oldu? 8,5 milyon civarında motorlu taşıt var iken 52 milyar Türkiye'deki hareketlilikte, 100 milyon taşıt/kilometredeki can kaybımız 5,72'ydi. Şu anda 113 milyar hareketlilik, 20 milyon motorlu taşıt ve can kaybımız 2,17. Bu, gelişmiş ülkelerde, İngiltere'de özellikle 1 civarında, İskandinav ülkelerinde sıfır civarında. 2023 hedeflerimiz inşallah gerçekleştiğinde bizim hedefimiz de 1'in altına girmektir.

Demir yolları Misakımillî sınırlarımızın içerisinde 4.136 kilometre olarak kalmıştı. 1923'ten 1946'ya kadar 3.764 kilometre, her türlü teknik ve maddi imkânsızlıklara rağmen, ülkemizde demir yolu yapılmıştır, emeği geçenler nur içinde yatsın. 1946'dan 2003 yılına kadar da ülkemizde yapılan demir yolu miktarı 945 kilometre. Yüz yıllık cıvatalarına, somunlarına anahtar değmemiş, vagonları duran rayları yürüyen bir demir yolu teslim aldık. Demir yollarının bu hâline dönemin Başbakanı, Başbakanımız, şu andaki Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, demir yolları bu şekilde kaderine terkedilemez, bir ülkenin kalkınması için gerekli olan bir ulaşımdır, derhâl devlet politikası hâline getirilmeli talimatını vermişlerdir.

Bu arada, türkülerimize konu olan "Kara tren gecikir, belki de hiç gelmez." sözlerinin yerini "Yüksek hızlı tren yetişir." almıştır. Dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ncı yüksek hızlı tren kullanan ülke olduk. Türkiye'yi bu hizmetle buluşturan liderin adı "Recep Tayyip Erdoğan", ülkenin adı "Türkiye Cumhuriyeti", milletin adı ise "Türk milleti"dir. Bunu da hiçbir kuvvetin bir daha elimizden alamayacağı bir ölçüdür.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; havacılık sektöründeki yasal sıkıntıları bir bir sivil havacılığın önünden kaldırarak hava yolunu halkın yolu hâline getirdik. Ülkemizin millî bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yollarının, -14 Kasım 2002'den sonra kendi içinde mukayese edecek olursak- 2003 yılında 10,4 milyon olan toplam yolcu sayısı her yıl ortalama yüzde 15 artarak bugün, 2016 sonu itibarıyla 62,7 milyona ulaşmıştır. 2003 yılında yurt içinde 36 hava alanından yalnızca 25'i çalışırken -Kıbrıs dâhil- 28 noktaya uçuluyordu, şu anda yurt içinde 49 noktaya uçuluyor. Yurt dışında 75 noktaya, 75 şehre uçulurken bugün itibarıyla 247 şehre uçuluyor. Toplamda yurt içi ve yurt dışı uçuşlarımız 296'ya ulaşmıştır. 2003 yılında 65 olan uçak sayısı 2016 yılında 334'e ulaşmış, yedi yaş ortalamasıyla dünyanın en genç filosuna sahiptir. 2003 yılında 1,9 milyar dolar olan toplam gelir, her yıl ortalama yüzde 15 artarak Eylül 2016 itibarıyla 7 milyar doları aşmıştır. Ayrıca, 2003 yılında 6,9 sent olan birim gider sürekli iyileştirilmek suretiyle 2016'da 6 sente düşürülmüştür, iyileşmiştir.

MAHMUT TANAL (İstanbul) - O uçakların kaç tanesi kiralık, kaç tanesi devletin?

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Onun ayrıca cevabını veririm.

BAŞKAN - Sayın Tanal, lütfen...

Karşılıklı konuşmayın lütfen, Sayın Soluk.

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - 2003 yılından itibaren, Sermaye Piyasası Kurulu raporlarına göre sürekli kâr eden Türk Hava Yolları, 2015 yılında 1,1 milyar dolar kâr etmiş, ilk defa 7 haneli bir kâra ulaşmıştır.

Dünya pazarlarındaki kapasite payı yüzde 5'ten yüzde 2'ye ulaşmıştır. Türk Hava Yolları...

MAHMUT TANAL (İstanbul) - Sayın Soluk...

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Ben çamur siyasete pek alışık olmadığım için, tamamlayayım, sonra size arz ederim onu. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Sayın Soluk, lütfen...

Sayın Tanal, lütfen...

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - 2004 ve 2006 yıllarında halka arzıyla yüzde 51'e çıkan bir statüyle...

MAHMUT TANAL (İstanbul) - Sayın Başkan, uçak sayısını sormak, devlete ait olup olmadığını sormak, bunun çamur siyasetiyle ne ilgisi var? Uçakların kaç tanesi devlete ait, kaç tanesi kiralık?

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Ya, şimdi...

BAŞKAN - Sayın Soluk, siz Genel Kurula hitap edin.

Sayın Tanal, siz de lütfen, yerinizden konuşmacıya laf atmayın.

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Özelleştirme İdaresi Başkanlığı bünyesinde bulunan yüzde 49'luk payı Varlık Fonu'na Özelleştirme İdaresi Yüksek Kurulunca devredilmiştir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; vakit herhâlde az, bu fonun kuruluşuna girmeden... 5 Şubat 2017 tarihinde Bakanlar Kurulunun kararıyla da Ziraat Bankası, Türkiye Petrolleri, PTT, Borsa İstanbul, TÜRKSAT sermayelerinde bulunan hazineye ait hisselerin tamamı, TÜRK TELEKOM AŞ'nin 6,68 oranındaki hazineye ait hissesi, Etibank İşletmeleri Genel Müdürlüğü ve ÇAYKUR'un fona aktarıldığı hepinizce malumdur. Özelleştirme Yüksek Kurulunca Türk Hava Yollarının 49,12 ve ayrıca, Halk Bankasının 51,11 oranındaki hisselerinin de özelleştirme kapsamından çıkarılacak fona aktarıldığı malumlarınızdır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Türkiye Varlık Fonu söz konusu şirketleri iddia edildiği gibi keyfî şekilde idare etmeyecektir. Stratejik yatırımlar plan çerçevesinde yönetilecek, şirket ve bağlı şirketler ile Türkiye Varlık Fonu ve bu fon bünyesinde kurulacak alt fonları kapsayan üç yıllık stratejik yatırım planı yönetim kurulu kararından sonra Bakanlar Kuruluna sunulacak...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - ...Bakanlar Kurulunun onayıyla ancak yürürlüğe girecektir.

ERHAN USTA (Samsun) - Ağabey, yeter, gözünü seveyim, ne anlatıp duruyorsun ya? Zarar tevil götürmez.

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Soluk.

MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Bunun denetlenmesiyle ilgili bağımsız denetim, Başbakanlık tarafından görevlendirilen denetim ve Meclis denetimi söz konusudur. (AK PARTİ sıralarından "Bravo!" sesleri, alkışlar)