| Konu: | Her kesimin, hamasetle davranan, öfkeyle, kızgınlıkla başkaları üzerine tahakküm kurmak isteyen çirkin dili olan trolleri olduğuna, karşı olunması gerekenin fikirler değil trollük olduğuna ve militan bir dille ifade edilen tavrın ne laikliğe ne din ve vicdan hürriyetine ne özgürlüğe bir katkısı olacağı kanaatinde olmadığına ilişkin açıklaması |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 50 |
| Tarih: | 04.01.2017 |
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Sayın Başkanım, teşekkürler.
80 milyonluk bir ülkeyiz, burada laik de olacak, muhafazakâr da olacak, demokrat da olacak, milliyetçi de olacak, Marksist de olacak. Biz bir kabile değiliz. İnsanlar kendi dünya görüşleri istikametinde, medeni bir şekilde fikirlerini elbette anlatacaklar, müzakere edecekler ama trol olmayacaklar, trol, moda ifadesiyle.
Trollük de ne yazık ki herhangi bir siyasi safa ait değil, her safın trolü var.
MUSTAFA AKAYDIN (Antalya) - En çok beyaz trol var.
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Bir tek ak trol var.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Her kesimin, hamasetle davranan, öfkeyle, kızgınlıkla başkaları üzerine tahakküm kurmak isteyen, çirkin dili olan trolleri var.
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Bir tek ak troller var.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Sosyolojiyi bilenler bu işin siyasal saflara göre şekillenmediğini bilirler.
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Bir tek ak troller var.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Trollük bir karakterdir, bu karakter de bütün kesimlerde mevcuttur. Bizim karşı olmamız gereken, fikirler değil, trollük. Ben de savcılara buradan çağrı yapıyorum, yasama organının bir ferdi olarak çağrı yapıyorum: Kardeşim, kim trolse, kimin adına konuşursa konuşsun, o trollere yasaların gereği olanı lütfen yapın.
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Ak trolleri beslemeyin.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Yapmakla iktifa etmeyin, kamuoyuna, kimin hakkında ne tür işlem yaptığınıza ilişkin bilgi de verin ki lüzumsuz spekülasyonlar önlensin.
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Ak trolleri beslemeyin o zaman Sayın Başkan, maaş alan ak troller var.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Laiklik meselesine gelince: Din ve vicdan hürriyeti anlamında laiklik modernliğin, şehirliliğin, gelişmenin bir neticesidir. Şehirlerde insanlar zaten birbirlerinin hayat tarzlarına karışmazlar, karışabilecekleri bir durum da söz konusu olmaz, laikliğin tarihsel seyrine bakarsak bunu görürüz. İlk laik komünler 13'üncü, 14'üncü yüzyılda şehirlerde çıktı.
BAŞKAN - Mikrofonunuzu açıyorum Sayın Bostancı, tamamlayınız lütfen.
MEHMET NACİ BOSTANCI (Amasya) - Mesele şu: Bizim, tabii, tarihimizde laiklik talihsiz bir tartışma da yaşadı ve sosyolojideki ifadesiyle "Kültürün sert noktası." dediğimiz bir anlam kazandı. Bu tavrın, biraz militan diyebileceğim, militan bir dille ifade edilen bu tavrın ne laikliğe ne din ve vicdan hürriyetine ne bu anlamda şehirleşmenin ve modernleşmenin neticesi olan özgürlüğün o atmosferine bir katkısı olacağı kanaatinde değilim.
Cumhuriyeti yükseltmek ve yüceltmek hepimizin görevi ama bunu yaparken cumhuriyetin o renkliliğini ve çeşitliğini hesaba katan ihtimamlı bir dil kullanmak da bu görevi üstlenenlerin boynundaki borçtur.
Teşekkür ediyorum.