GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:29
Tarih:30.11.2016

MEHMET NECMETTİN AHRAZOĞLU (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 405 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 60'ıncı maddesi üzerinde Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Gazi Meclisi saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, anılan kanunla 5018, 5809 ve 6114 sayılı Kanunlarda bazı değişiklikler yapılmıştır. Yapılan ilavelerle, okullara sağlanan İnternet erişim hizmetleri, harita, plan, proje, etüt ve müşavirlik hizmetleri, elektrik ve doğal gaz alımları ile sınav işlemleriyle sınırlı olmak üzere basım, dağıtım, nakil, kamera kaydı izlenmesi ile sınav güvenliği ve gizliliği kapsamındaki alımlar üzerinde değişikliğe gidilmiştir. Bu işlemlerle ilgili olarak, yüklenme süresi üç yılı geçmemek üzere 5 katına kadar artırmaya Bakanlar Kurulu yetkili kılınmıştır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bu maddede yapılan değişikliklerin esasının bir tanesi, AKP Hükûmetinin 2010 yılı Kasımında açıkladığı, Şubat 2011'de proje uygulamasına başladığını belirttiği, 2014 yılında da tamamlayacağını iddia ettiği FATİH Projesi'nin aksayan yönlerini gidermeye yönelik olduğu; 2016 yılına gelindiğinde ise bu projenin maalesef kadük olduğu, amaca uygun olarak neticelendirilmemiş olduğu görülmüştür. FATİH Projesi kapsamında, okullarda akıllı tahta uygulaması başlatılmış ancak bu sistemi kullanacak ve öğrencilere aktaracak öğretmenler basit eğitimden geçirilmiş fakat yetkin hâle getirilmedikleri için de bu proje isteneni vermemiş, projeye ayrılan milyarlarca liralık bütçe de boşa gitmiştir. Okullarda geniş bant İnternet olması, öğretmenin gerek gördüğünde İnternet'e bağlanması gayet olumludur. Öğretmen ve öğrencilere güvenmeli, onların birbirleriyle ve dünyayla etkileşime geçmesini desteklemeliyiz, bu anlayışta bir sorun yok. Öğretmenlere "Alın bu bilgisayarı, kendinizi geliştirin, dünyayla irtibatlı olun." diye bilgisayar, tablet vermeye kimse itiraz etmiyor. Öğretmene "Bu kitabı, bu etkileşimli tahtayı kullanacaksın, bu tableti kullanacaksın, seni izleyeceğiz." baskısı uygun olmamıştır. Milyarlarca liralık bir projede yeterli hazırlık, planlama yapılmadan, kamuoyuyla etkileşime girilmeden, uzmanlarla diyaloğa geçilmeden bütün ülkeyi bir pilot uygulama hâline getirmek doğru olmamıştır. Öğretmeni ikna etmeden, onu sürecin bir parçası yapmadan projede ciddi bir başarı söz konusu olamaz.

Mevcut projenin yönetim yapısı genişletilmeli, bağımsız, bilimsel kurullar projeye dâhil edilmeli ve ancak pilot proje uygulamalarından olumlu sonuçlar çıktıktan sonra proje tüm ülkeye yayılmalıydı. Proje, katılımcı, saydam ve özgürlükçü bir bakış açısıyla tüm paydaşlarla diyalog içinde geliştirilmelidir. Kanaatimce, bu projeyle, aynı menzile farklı yollardan giden, millî ve manevi değerlerden uzak, "Bu ülke benim." diyemeyen, Türk milletine mensubiyet duymayan, heba edilmiş bir nesil yetiştirilmiştir.

Değerli milletvekilleri, 405 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 60'ncı maddesinde, 6114 sayılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanunu'nda da değişikliğe gidilmiştir. Kanuna göre, sınav işlemleriyle sınırlı olmak üzere basım, dağıtım, nakil, kamera kaydı ve izlenmesi ile sınav güvenliği ve gizliliğini kapsayan alımların da Kamu İhale Kanunu'ndan ayrı tutulması istenmektedir. 2010 yılında yapılan KPSS sınavlarındaki yolsuzluk acaba bu yapılan değişikliklerle bundan sonra yapılmayacak mıdır? Kamu personeli alımında kameralar çalıştırılacak, sözlü sınav kayıt altına alınacak mıdır? Basım ve dağıtımdan sonra kitapçıklar yine birtakım örgüt veya tarikatlara sızdırılacak mıdır? Yoksa bu alımlarla bu işlerin önü alınacak diye kamuoyu ikna edilmek mi istenmektedir?

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

MEHMET NECMETTİN AHRAZOĞLU (Devamla) - Değerli milletvekilleri, sendika üyesi, bir gazeteyi okuyan, okula, dershaneye giden veya yurtta kalan veya çocukları dolayısıyla birçok kişi mağdur durumda bırakılmıştır. KPSS ve ÖYS hırsızları ve sorumluları hâlâ belirlenmemiş, masum birçok genç puanları baraja takıldığı için sıralamaya girememiş ve istediği okullara ve iş yerlerine yerleştirilememiştir.

Acaba bunlarla ilgili sonuç alınmış mıdır diyor, yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekküre ederiz Sayın Ahrazoğlu.