GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:1
Birleşim:28
Tarih:14.01.2016

NURİ OKUTAN (Isparta) - Sayın Başkan, kıymetli milletvekilleri; herkesi saygıyla, hürmetle selamlıyorum.

Esasen konuyla ilgili dün de söz aldım ve fikirlerimin bir miktarını orada açıklama fırsatı buldum. Şimdi de kısa süre var, hemen toparlamaya çalışacağım.

Bir güvenlik hususu konuşuluyor haklı olarak. Hepimiz bu kişisel bilgilerin ilgisi olmayan kurumların, kişilerin ellerine geçmesini engellemek zorundayız. Bunun üzerindeki hassasiyeti anlıyoruz ama ben burada Nüfus İşleri Genel Müdürlüğünde çalışmış ve mülki idare amirliği yapmış birisi olarak oradaki personelin ve oradaki sistemin güvenli olduğunu biliyorum ve kısaca da size bu noktada bilgi aktarmak isterim. Orada yaklaşık şimdiye kadar 130 milyon veri sisteme girmiştir ve bu 130 milyon veri -yani ölüler de dâhil sisteme girmiştir- çok güvenlidir. Bina birkaç kez dışarıdan da bilgilerin alınabilmesini engellemeye yönelik ciddi kafes altına alınmıştır, kurşunlarla kapatılmıştır. Ayrıca, ilçeler ile il arasındaki ve merkezler arasındaki bağlantı da fiber optik kablolarla, özel kablolarla birbirine bağlantılıdır. Dışarıdan İnternet sitemiyle, vesair girilemez. Bu manada güvenli bir yerdir. Ayrıca, diğer kurumlar, biliyorsunuz, bu veri tabanından faydalanıyorlar. Orada da sadece nüfus bilgilerinin önündeki yani ne dini ne kişisel evlenmesi, boşanması ve diğer hâlleri verilmez; sadece anne, babası ve ismi verilir. Bu manada da kişisel bilgilerin aktarılmasıyla ilgili, içeriden verilmediği müddetçe bir sıkıntı yoktur ama esas üstünde durmamız gereken şey şudur: Bu kartla ilgili... Bu kart yaklaşık 10 dolar civarında yani ne olacağını bilmiyoruz. Biz bütün yetkileri Bakanlığa vermiş olacağız, Bakanlık ihale edecek. Bakanlıktaki, bilhassa -sayın genel müdürüm burada- oradaki ekibe güveniyoruz ama yine gidip millete söven yerlere bu kartlar ihale edilmesin. Biz bunun takipçisi olacağız, burada hassas davranıyoruz çünkü bu, şu manaya geliyor: Yaklaşık 1,5 milyar dolar civarında bir parayı ifade ediyor, her yıl da yüzde 10'u, 150 milyon dolarlık bir şeyle de devam edecek. Dolayısıyla bu konuda hassasız.

Orada, bu yasa tasarısı geçince Kırıkkale'de örnek uygulama başlayacak ve bu yıl içerisinde tüm Türkiye'de uygulama başlayacak. Bu uygulama sırasında tabii, Nüfus İşleri Genel Müdürlüğünün o personelinin -yaklaşık 10 bin civarında personeli var- Adres Kayıt Sistemi ve diğer, MERNİS Projesi'yle ilgili çok yoğun zaten bir işlemi oluyor. Şimdi, pasaport ve ehliyet de yine bu sisteme bağlı olarak nüfus dairesine yüklenecek, ciddi bir işlem artışı olacak. Bu personele bu manada -biraz önce sayın valim de dile getirdi- mesai artışının muhakkak... Yani, o altı ayla sınırlı değil, o sınırın hiç olmazsa Nüfus İşleri Genel Müdürlüğüne ait personeli dikkate alarak kaldırılması gerekiyor, yoksa bunda başarısız oluruz; bir. İki: Genel Müdürlüğün elinde yaklaşık 1.500 civarında boş kadro var, kadro alınmış ama doldurulmamış. Bu kadronun muhakkak en kısa zamanda doldurulması icap eder.

İl müdürleriyle ilgili... Şu anda, dengi olan il müdürleri nüfus il müdürlerinden biraz daha yüksek ek göstergeden faydalanabiliyorlar. 3000 ek göstergesi alıyor, bu 3600'e çıkarılmalı. İlçe nüfus müdürleri de 2200 ek gösterge alıyorlar, bu da 3000'e çıkarılmalı en azından. Bunları yapabilmeliyiz.

Ben şunu da buradan ifade etmek isterim: Bütün bu ehemmiyetine, önemine rağmen iktidar partisi tarafından bu lafların bile ifade edilemediği ortada, biz muhalefet partisi olarak bu bilgileri burada aktarmak durumundayız. Çünkü acaba maddi tarafına mı daha çok ilgi çekiliyor diye hâlâ şüphemiz var. Getiriliş biçimi bile, çok önemli bir kanun olmasına rağmen gerek Komisyonda değerlendirilmeyişi gerek doğru dürüst burada tartışılmayışı ve bu bilgilerin verilmeyişi bile bu şüphemizi artırıyor.

Bu duygularla herkesi saygıyla, hürmetle selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)