GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu:
Yasama Yılı:4
Birleşim:105
Tarih:23.06.2026

SIRRI SAKİK (Ağrı) - Sayın Başkan, çok teşekkür ediyorum.

Ne zaman Kürtlerle ilgili bir sorun olursa bu Parlamentoda bir ulusal konsensüs sağlanır. Yıl 2016, dokunulmazlıklar kaldırılıyor. Bu Parlamentonun ana muhalefet partisinin başkanı gelip şurada oturarak "Anayasa'ya aykırıdır ama 'Evet.' diyorum." dedi. Anayasa'ya karşı suç işliyor, aradan on yıl geçiyor, bir gazeteci soruyor, diyor ki: "Pişman mısınız?" "Hayır, pişman değilim." diyor. Pişmanlık da bir erdemliliktir ama sizde bu yok. On yıldır Selahattin Demirtaş'ı içeride tutup sonra "Ben gideceğim, onu ziyaret edeceğim." Hangi yüzle gidip Selahattin'i ziyaret edeceksin? Kürtler size üç dönem, bağrına taş basarak oy verdi. Allah kimseyi senin durumuna düşürmesin. Hepimiz ölüp gideceğiz ama arkada hoş bir seda bırakmak; sen o hoş sedayı da bırakmadın. Bütün Kürtler evet, senin bu söyleminden dolayı...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

SIRRI SAKİK (Ağrı) - Çok teşekkür ediyorum.