GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu:
Yasama Yılı:4
Birleşim:67
Tarih:04.03.2026

ERTUĞRUL GAZİ KONAL (Giresun) - Sayın Başkan, Hükûmetimizin önceki dönem çıkardığı imar barışı ek kanunuyla 31 Aralık 2017 öncesi yapılan yapılara elektrik aboneliği hakkı verilmişti. Bunun üzerine Anadolu'nun birçok şehrinde olduğu gibi Giresun'da da yaylacılarımız ineklerini, hayvanlarını satarak, gerektiğinde fındıklarını satarak yayla abonelikleri için usulüne uygun elektrik hatları çekmişti. Ancak abonelik işlemleri tamamlanamadan muhalefet partisinin de şikâyetiyle Anayasa Mahkemesinin iptal kararıyla yaylacılarımızın o maddi ve manevi bütün emekleri çöp oldu ve büyük zarara girdiler. Bugün yaylalarımızda usulsüz kullanımdan dolayı çok fahiş fiyatlarla elektrik faturalarını vatandaşlarımız ödemek zorunda kalmaktadır. Bazı vatandaşlarımız ise hiç elektrik kullanamadan çağımıza uygun olmayan yöntemlerle yaşamlarını sürdürmeye çalışıyor. Yayla elektrik probleminin çözüme kavuşması için yüce Meclisimizin ve ilgili bakanlığın bir an önce...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)