| Konu: | |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 24 |
| Tarih: | 03.12.2025 |
CHP GRUBU ADINA NERMİN YILDIRIM KARA (Hatay) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hukukun esas olduğu yönetim anlayışlarında kamu yönetimleri de tüm işlemlerde şeffaflığı, hesap verebilirliği ve tarafsızlığı temel ilke edinir, esas olan usul de budur. Anayasa’nın hukuk devleti ilkesi, eşitlik ilkesi de bunu emreder ancak bugün görüyor muyuz; kamu kurum ve kuruluşlarında, kamu bankalarında, kamu sermayeli şirketlerde, verdikleri reklam ve ilanlar ne kadar objektiflikten uzak, iktidarı âdeta kendi arka bahçeleri gibi konumlandıran bir anlayış içerisinde hareket ediyorlar. Peki, bu ne zaman oldu? Ülkemizde medyanın bu hâle gelmesi 2002 yılından itibaren AKP'nin ülkede yönetimi ele aldığı günden itibaren oldu. Değişiklikler elbette teknolojik açıdan da olur ama AKP'nin medyaya baktığı pencereden bakarsanız işte, bugünkü bu durum ortaya çıkar. Özellikle TMSF'yle el koymalar, iktidara yakınlık, uzaklık, onu eleştiriyor musunuz, eleştirmiyor musunuz, gazetelerin el değiştirdiğini, hangi kanalların, hangi medya mecralarına aktarıldığını hepimiz biliyoruz. Peki, böyle yapınca ne oluyor? Medya, kendisine bir fon, bir yandaş kaynak oluşturmuş oluyor. Bu yeni medyanın muhalif sese hiç tahammülü yok. İstiyor ki ülkede sadece tek bir ses çıksın, hep bizim dediğimiz olsun, hep kanallarda Türkiye'deki ekonomi, adalet, hukukun, yargının bağımsızlığı o kadar güzel, o kadar pirüpak ki hiç kimse başka bir şey düşünmesin. Ancak gerçekler, halkın gerçeği, maalesef, böyle değil. Evrensel Gazetesi, bir oyun sayfası açmış, oradaki tıklanma sayısına göre hayatta kalmaya çalışıyor. Sansür, ağır cezalar, yayın durdurmalar o kadar sıradanlaşmış ki ülke de bunların haber değeri bile yok. Yani, ben size o zaman şuradan şunu sormak isterim: Kamunun kaynakları medyada nasıl dağılıyor? Kamunun kaynakları medyada nasıl harcama kalemlerine dönüşüyor, bunu bilmek isteriz çünkü biz biliriz ki kamunun kaynakları eşit, adil ve hesap verebilir olmalıdır, olmak zorundadır. Size birkaç tane veri vermek istiyorum: Kamu bankalarının özellikle A Haber, 2020 yılında yapılan araştırmaya göre 13 özel bankadan 168 bin saniye reklam alırken...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Tamamlayın lütfen.
NERMİN YILDIRIM KARA (Devamla) - ...kamu bankalarından 317 bin saniye reklam almış. A Spor, 11 özel bankadan 78 bin saniye reklam alırken kamu bankalarından 171 bin saniye reklamı almış. Bakalım ki Halk TV ne yapmış? 9 özel bankadan 110 bin saniye reklam alırken kamu bankalarından arkadaşlar sıfır, hiç reklam almamış. Şimdi, Meclisin çatısı altında 86 milyonun parasının nereye harcanacağını biz sormayacak mıyız, bunu konuşmayacak mıyız? Dolayısıyla bu kanun kamunun kaynaklarının eşit dağılımının hak olduğunu, hangi amaçla, hangi kriterlere göre, kime aktarıldığı noktasında burada hesap verebilir bir anlayışla çalışmalarınızı yürütmek zorunda olduğunuzu sizlere yeniden hatırlatıyorum ve bu önergeye de olumlu oy kullanacağımızı beyan ediyorum.
Teşekkür ediyorum. (CHP ve İYİ Parti sıralarından alkışlar)
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)